
U fabrici Fijat Krajsler automobili Srbija u Kragujevcu jutros u 6 počeo je štrajk, rekao je predsednik Samostalnog sindikata Zoran Marković. On je naveo da radnici štrajkuju obustavom rada na svojim radnim mestima.
Radnici u proizvodnji održali su u petak i ponedeljak jednočasovni štrajk upozorenja u krugu fabrike, sa zahtevima da se povećaju zarade sa 38.000 na 45.000, prime novi radnici ili na drugačiji način da se organizuje rad, jer jedan radnik obavlja nekoliko operacija i radi umesto dva ili tri koji su na odsustvima.
Traži se i pokriće troškova koje ima radnik zbog dolaska na posao van standardnog radnog vremena kada nema javnog prevoza, odnosno pre 5 ili posle 22 časa.
Među zahtevima je i isplata i povećanje bonusa za 2017. i 2018. godinu. Sindikat je ranije najavio da će štrajk trajati do ispunjenja zahteva ili postizanja sporazuma sa rukovodstvom FCA.
Izvor: Beta.rs / N1info.com
Radnici gazdi: Odreknite se 0,5% i eto većih plata
Kragujevac - Proizvodni radnici Fijat Krajsler automobila Srbija traže povećanje bruto plate na 45.000 dinara i drugačiju organizaciju u cilju rasterećenja radnika.
Marković je naveo da je poslodavac ranije predložio povećanje zarade od tri odsto za radnike u proizvodnji, dok službenicima nije ponudio nikakvo povećanje i oni već šestu godinu primaju nepromenjene zarade. "Službenici ne štrajkuju jer ne žele da kvare svoje stečene kvalifikacije i CV kao štrajkači ili bundžije, ali zato sve više napuštaju fabriku i nalaze radna mesta u drugim inostranim kompanijama van Kragujevca", rekao je Marković.
U fabrici Fijat Krajsler automobili Srbija od jutros u 6.00 zaustavljena je proizvodnja zbog generalnog štrajka proizvodnih radnika.
Zahtevi štrajkača su i isplata bonusa za efikasnost za 2016. godinu u tekućoj godini i pokriće troškova prevoza za zaposlene koji su angažovani van standardnog radnog vremena kada nema javnog prevoza.
U Samostalnom sindikatu fabrike kažu da su odlučni da se u štrajku istraje do ispunjenja zahteva, odnosno dogovora s poslodavcem.
Predsednik Samostalnog sindikata u FCA Srbija u Kragujevcu Zoran Marković rekao je na konferenciji za novinare da u štrajku učestvuje oko 2.000 zaposlenih iz prve i druge smene.
U štrajku ne učestvuje oko 250 službenika u FCA u Kragujevcu.
Marković je naveo da je proces rada prekinut u najvećim i najvažnijim celinama - preseraju, karoseriji, lakirnici, montaži i logistici.
On je potvrdio da je bilo pritisaka rukovodstva kompanije da se štrajkači izmeste van svojih radnih mesta navodno zbog humanih razloga i vrućine i da protestuju u za to određenim zonama.
Sindikat je to kršenje zakona prijavio inspekciji rada koja je FCA naložila primenu propisa.
Marković je rekao da je sindikat pokušao da o štrajkačkim zahtevima pregovara sa poslovodstvom kompanije, ali do toga nije došlo za vreme protekla dva dana kada je održan jednočasovni štrajk upozorenja u fabrici.
"Očekivali smo da se predstavnici kompanije uključe u pregovore koji su trebali da budu održani juče po dogovoru sa ministrom privrede Goranom Kneževićem u Beogradu, ali se predstavnici FCA nisu pojavili", rekao je Marković.
On je ocenio da na zahteve o nastavku pregovora poslodavac "mudro ćutu jer smatra je je mnogo jak".
Marković je objasnio da su radnici FCA preopterećeni zbog smanjenja broja radnika prošle godine, prelaska sa tri na dve smene, kao i zbog dužih bolovanja zaposlenih.
Prema njegovim rečima, o tome krajem prošle godine razgovaralo sa poslovodstvom i tada je dogovoreno smanjenje broja jedinica sa 230 na 220 koje se proizvode u jednoj smeni, što međutim nije dovoljno za rasterećenje radnika.
Radnicima se u odsustvu drugih kolega samo pridodaju i njihove obaveze zbog čega se traži drugačiji način organizacije ili angažovanje novih radnika na mestima odsutnih, rekao je Marković i dodao da je prošle godine kada je u FCA bilo više zaposlenih proizvedeno 85.000 vozila, a posle odlaska oko 1.000 radnika plan za ovu godinu ostao je isti.
"Raniji pregovori sa poslodavcem nisu dali rezultate, pa smo se opredelili za sindikalnu borbu kako bismo sprečili poslodavca da izrabljuje radnike", rekao je Marković.
On je naglasio da radnici u proizvodnji traže uvećanje bruto zarade i da ona u prvom platnom razredu bude 45.000 dinara umesto 38.000 dinara. Prema oceni predstavnika sindikata, za ovo povećanje zarade FCA treba da se odrekne svega 0,5 odsto svog profita.
U Samostalnom sindikatu FCA kažu da radnici imaju podršku sindikata svih Fijatovih kooperanata u Kragujevcu.
Izvor: Beta.rs / B92.net
Od ovog strajka zavisice sudbina radnika i u ostalim fabrikama slicne organizacije.
Ukoliko bude ignorisan, ugusen ili ne budu postignuti zahtevi, znaci da nema mnogo nade i za ostale...
Videli smo kako su prosli radnici Goshe. Po 100 dinara za odrzavanje racuna i cao.
Juce su tri drzavna organa odbila da daju dokumenta o poslovanju Nikole Tesle iako je to po zakonu obavezno kako bi sve bilo transparentno. Sto znaci da se sprema isti scenario kao sa FIATom. Black out
B.M je izjavio da radnici FAS imaju izvrsne plate. A kome se ne sviđa može da ide da bere maline.
Ja sam za štrajk, sve do ispunjenja zahteva, jer ako mogu da u javnim preduzećima imaju čistačice po 50 000 dinara, pa i više, zašto da nema i radnik u FAS koji krvavo radi i koga iskorišćava kapitalista maksimalno.
Jednostavno, neka Fijat odreši kesu. Hoće džabe radnike, hoće džabe prevoz vozila, dobili celu fabriku džabe a prave najgori auto.
A do juče im je ta plata bila dobra? Niti je skočio euro, nitu su počeli da rade više.
Pitanje je ko je ovo pokrenuo, sumnjam da su sindikati.
Istrajte braco,ugledajte se na Slovake kako su "diciplinovali" VW Das Garbage.Tako i vi a za vama i svi ostali koji rade za zapadnog robovlasnika za platu 250-300 eura.A ni jedan njihov radnik koga oni placaju u svojim fabrikama u Italiji nije bolji od naseg radnika,niti je vrijedni,niti uradi vise posla od naseg covjeka.Gospodo Zabari l,izvolte,platite ljude posteno kako Bog zapovijeda ili crta iz Srbije.
B.M
hahahahahha
Ja ne verujem sta ti pises?!
Pa desava im se da 1 radnik obavlja poslove za 2-3 coveka. Tebi je normalno da ima i dalje istu platu?
Hahaha, i ti veruješ da jedan radnik može da radi za dvojicu ili trojicu? Nije to perionica automobila pa kad završiš, tačno se zna za koliko minuta automobil mora sići sa trake. I dosad su radnici išli na bolovanje pa nije bilo problema. Ionako ima viška radnika.
Nešto drugo je tu u pitanju, kreće modernizovan model pa gledaju da se ogrebu.
Uros Cuore Sportivo
Tacnije, lock-out.. Greota da ovi FAS-ovci sa svojih "svemirskih" 38K (bruto!!) podrivaju trud AV da nas prikaze pred investitorima iz raznih istocnjackih despotija kao evropski Vijetnam. A bas se dobro potrudio.. Citam juce jos jedan iz Gose pokusao samoubistvo. Investitori bolje da "zidaju" groblja umesto zgrada, kako je pocelo.. Tuzno da tuznije ne moze biti. A mi ovde palamudimo je l Megane Grand Coupe ima zazore 2 mm ili 1 i po. Toliko smo uredjeni, da je to najveci "issue" koji mozemo da zamislimo.. Stravicno.
Ima viska radnika? Zaista...A ko je kriv? Radnici ili ocajno rukovodstvo fiata?
Sigurno nije do najboljeg modela na svetu koji se prodaje kao alva?
Daj, nemoj zezati, ocajnicki im treba jeftiniji model za istocna trzista, a ovu kanturinu nece da uzimaju cak ni za sluzbena kola jer je preskup
Hoće li ponovo da unamljuju radnike iz agencije za zapošljavanje?
Ili će ipak da šalju sekretarice na traku?
P.S. „Da se ogrebu“ je ogavna floskula koja ne pripada ovde već seoskom rečniku i koja ne uzima u obzir činjenicu da svaka ozbiljna firma i fabrika ima „profit sharing“ programe, kao ni da ne postoji razlog da radnici u Srbiji budu plaćeni skoro triput manje od poljaka ili četri puta manje od italijana za isti posao.
A i drago mi je da se konačno vidi da je plata 38.000 RSD B-R-U-T-O.
Kada sam pisao da srpski radnici u „Fijatu“ imaju platu od oko 30.000 dinara (misleći na neto, odnosno na ono što zapravo dobiju), razni „insajderi“ su to na sav glas ovde redovno demantovali.
A valjda ćemo se svi složiti da je 250 evra očajnička plata.
Još jedan primer evropskih vrednosti (tm).
Mogu oni da pišu šta hoće, plata nije 38.000 bruto nego neto. Davno bi radnici stupili u štrajk da im neto plata nije ni 30.000. Verovatno je zabuna u tome kako računaju prevoz, topli obrok i regres, u bruto ili neto. Uglavnom prosečan radnik nosi kući 38.000din. mesečno pa vi računajte kako hoćete.
B.M
Jedan radnik moze da radi za dvoicu,ja ti to mogu demonstrirati u mojoj struci kada god hoces jer sam radio,mogu da radim za 2,5 covjeka.A to se tek moze raditi u zanatskim poslovima.
Vidi se da ti nisi radnik nego neki kancelariski da ne kazem sta,nebi ti tako piskaro.
I ima lijepo da povecate ljudima plate,da zaposlite jos ljudi a ne da izrabljujete radnike.Ako vi imate negdje radnu snagu za 300 eura vi onda idite tamo gdje ce da rade za 300 eura.
U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo čistačica ima oko 40-50k neto. Slično je i sa ovima iz Srbijagas-a.
A, ja u Srbiji platim radnika 30.000, a doprinose jos 16.000. Sad vi meni kazite kako da se ljutite na privatnike sto ne prijavljuju radnike i ne izdaju racune uvek kada ta drzava ako se uopste moze nazvati drzavom dere toliko da to nije normalno. Pa za poreze i ostalo deru vise od bogatih i uredjenih zemalja. Ovde u CH otvoris nesto i ne placas porez godinu dana, dok stanes na noge, dok krenes...Plus jos neke olaksice. Tamo u Srb ljudi otvore i u prvih dva meseca naidju silni inspektori, partijski zaposljeni, jure i oni i svi i ljudi odmah zatvaraju. Ali zato se daje stranim investitorima. Sreca pa moj lokal razradjen vec 24 godina je u radu, posao super. Zao mi je drugih koji nesto zele.
"On je naglasio da radnici u proizvodnji traže uvećanje bruto zarade i da ona u prvom platnom razredu bude 45.000 dinara umesto 38.000 dinara."
Gde ovde nije jasno da je u pitanju 38K bruto? Inace se po zakonu zarada iskazuje u bruto iznosu. I nema nikakve zabune oko izracunavanja toplog obroka, regresa, troskova prevoza.. zna se sta kaze zakon sta spada u zaradu, a sta ne. Samo neki priuceni spin-doktori mogu da probaju da prave politicku gimnastiku od ovih stvari..
Nema od ovoga ništa, bukaće nekoliko dana pa se vratiti na posao. Nego videli da u nekim drugima fabrikama automobila radnici strajkuju, pa bi i oni. Što bi rekli, videla žaba da se konj potkiva pa i ona digla nogu.
B.M
Ako se vrate da rade za te pare I u takvim uslovima onda ih i trebate tlaciti i ne samo to nego im i kasniti sa platama.
Stvarno teški uslovi, plata na vreme, regres, dodaci, 13a plata, kantina, vrtić, ambulanta... To većina radnika u Srbiji kod privatnika može samo da sanja.
Ručak po izboru za 50 din. To nije bilo ni u najbolja vremena. Nadam se da im se ovo neće obiti o glavu, ali u svakom slučaju moraće da nadoknade proizvodnju.
Oni i ne strajkuju sto plata kasni,ne strajkuju zbog kantine i vrtica i ambulante,oni strajkuju zbog izrabljivanja i male plate.Strajkaci su veoma jasni i precizni u svojim zahtjevima.Naravno da ce da nadoknade "izgubljeno" u proizvodnji,al prije toga Fiat mora da odrijesi kesu.
B.M
A kolika je tebi plata z FAS-u, kad si tako zdušno protiv radnika, koji primaju bedu a rade ko crnci!
Jesi li ti ćlan nekog sindikata, i što si štrajk brejker?
Pusti vrtiće, menzu, dajmo platu! Pa zar takva "industrija" sa robotima od milijarde evra, pa zakida radnike, kao da rade u propalom Sartidu ili sl.
Ma kakva plata, to je priča za javnost, kako im je dosad valjala. Štrajk je nastao kao odgovor na slične štrajkove u autoindustriji u zadnje vreme.
Sindikati su povezani ako niste znali i Fiat ako popusti eto mu štrajka u još nekim fabrikama. Za povećanje plata mora biti većeg prihoda a toga nema.
B.M
A što je Fijat povećao plate, kad si tvrdio da su odlične i da od povećanja nema ništa!
Sad kad su povećali platu, i ti si za povećanje izgleda!? Znači, pre nije bilo pošteno i OK.
Svaki drugi potez sem toga je gori za sam Fiat,ako je istina da ce povecati plate.
B.M je izdejstvovao da Fijat poveca plate. Mozda je uvideo svoju gresku u bruto/neto racunici, a mozda su i komentari na ovom sajtu uticali na njegovo razmisljanje, pa je doneo odluku da se radnicima ipak povecaju plate. Koliko ce to povecanje kostati radnike, ostaje da se vidi. Ako ovo bude tacno, onda je B.M (mozda je to skracenica od Brother of Marchione) velikodusniji od naseg novouguranog predsednika, koji bi prvo smanjio bruto platu na 34200,00 din, a onda povecao na 35000,00 i hvalio se kako niko u svetu nije dobio za toliko procenata povecanu platu. Napred B.M, da nije tebe radnici u FCAS bi gladovali!
Obratite pažnju na nešto drugo, radnici najvećeg izvoznika u Srbiji štrajkuju već nekoliko dana, a niko od državnih organa da dođe i vidi o čemu se radi. Sramota.
Ispada zabole ih i za radnike i za Fiat. Što se tiče Fiata, mora ispoštovati kupce koji su naručili model, što znači da će morati podići plate. Pitanje je za koliko.