
Generalni štrajk radnika kragujevačke kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija d.o.o. ušao je u četvrti dan.
Radnici prve smene jutros u 6 časova došli su u pogone, ali proizvodnje nema jer im poslovodstvo nije ispunilo zahteve, niti prihvatilo pregovore i pored upozorenja Inspekcije rada da se na taj način krši Zakon o štrajku.
"Nema pomaka. Ni danas nemamo komunikaciju sa rukovodstvom kompanije FCA oko pregovora koji bi omogućili nastavak proizvodnje. Montažne trake miruju, a na današnjem informisanju radnika, u podne pred upravnom zgradom, ćemo ponovo pozvati direktore da ispune naše zahteve. Od njih zavisi kada će krenuti proizvodnja modela 500 L. Zbog njih dnevno gubimo proizvodnju 440 automobila", izjavio je za N1 Zoran Marković, predsednik Štrajkačkog odbora.
Marković dodaje da je "sada primetno olakšanje kod većine radnika u štrajku, koji su pre štrajka bili pod velikim opterećenjem uslovima rada u halama, na 40 stepeni, i obavezom da rada mnogo više operacija, jer je mnogo odsutnih, a plan proizvodnje od 85.000 vozila je isti kao kada je radila treća smena sa 1.000 ljudi, koji su lane napustili kompaniju".
Da podsetimo, nezadovoljni odsustvom uključivanja u pregovore poslovodstva, radnici su juče jednoglasno promenili glavni zahtev i sada traže osnovnu platu od 50.000 dinara.
Izvor: N1 info
Najveći broj "Fijatovih" kooperanata u Kragujevcu obustavio proizvodnju
Najveći broj "Fijatovih" kooperanata u Kragujevcu obustavio je proizvodnju zbog generalnog štrajka u fabrici "Fijat Krajsler automobili Srbija", saznaje RTS.
Zaposleni u "Fijatu" u štrajku su od utorka, a radnici kooperantskih fabrika "Manjeti Mareli" i "PMC" vraćeni su sa radnih mesta i biće im isplaćena nadoknada od 65 odsto tokom obustave proizvodnje.
Radnici u "Adijentu", nekadašnjem "Džonson kontrolsu" i u preduzeću "Automotiv" saopštili su da je i u tim firmama proizvodnja smanjena.
Sindikati FCA traže da se bruto osnovica za zarade podigne sa 38.000 na 50.000 dinara, a ne na 45.000, što je bio raniji zahtev, na koji se štrajkači odbor odlučio, jer, po njima, poslodavac krši Zakon o štrajku i ignoriše nalog Inspekcije rada da pregovara sa njima, a to je za RTS potvrdio predsednik štrajkačkog odbora kompanije FCA Zoran Marković.
Izvor: Tanjug.rs
Ništa se ovde ne gubi, jer bi sve jedno i sami povremeno obustavljali proizvodnju, zato što rob nemaju kome prodati, baš kao što je već i bivalo.
Ovo im dođe baš ko kec na 10, i lepo opravdanje zašto ne rade.
Sve u svemu, stvar je propala, a radnici nek izvlače sve šta se može.
Stvar je propala mnogo ranije, kako to inače i biva. Radnici su tu zadnji koji se bune, kada daljnji rad postane nemoguć.
Nažalost menadžment nikada ne odgovara za loše poteze. Uvek deblji kraj izvuče onaj ko radi najteži posao.
FCAS je katastrofa koja traje već godinama. I svi koji istom diriguju ćute. Možda zatošto misle da će jednog dana biti bolje. U auto-industriji kada kola jednom krenu nizbrdo jedino rešenje je ili novi model ili potpuno gašenje proizvodnje. Trećeg rešenja nema, ako je nekom stalo do zarade. Pošto nije tj. pošto država sve plaća, FIAT će tako dok ne dobije i poslednjih 50 miliona evra, a koje stižu na račun FIAT-a od strane države naredne godine i to uprkos činjenici da FIAT ne vraća uložene subvencije. Ugovor je pun nedostataka. FIAT je faktički dobio sve, a obavezan je na ništa. Nema fabrike motora, nema nijedne fabrike bitnih komponenti osim guma i drugih jeftinih materijala. FIAT (FCAS) je kao fatamorgana: izgleda skroz stvarno, a zapravo ništa nije stvarno. E zbog toga smo, u ovakvoj situaciji. Ne baš zbog toga direktno, ali stvari se nižu kao bolest na bolesnu babu.
Tako je bilo i u Zastavi nekad, čim počne sezona radova dosta njih ode na bolovanje. No tada je bilo viška radnika pa nije bilo problem ko da ih zameni.
Na žalost, ovo nisu nikakvi radnici, čim im smeta temperatura. U starim halama je bilo mnogo gore pa se radilo.. Traže veće plate, a mi smo bili zadovoljni ako ih uopšte ima, pa makar i minimalne.
Ko neće da radi nek uzme radnu knjižicu i ide, i tako oslobodi radno mesto onome koji hoće.
B.M
Nisi ti ni osetio hale, ni ozbiljna posla. Neko te plaća da botuješ, razbijaš štrajk i sl.
Očigledno da je tebi dobro. A mene bi bilo sramota da sam na tvom mestu.
Zbog takvih ljudi, Srbija je tu gde jeste.
Sad si se potpuno odao i ne treba te uopšte zarezivati.
Bruka jedna.
B.M.
"Traže veće plate, a mi smo bili zadovoljni ako ih uopšte ima, pa makar i minimalne."
To koliko ti vrednuješ svoj rad, a ne bih da komentarišem.
Ali, ako barem nemoj da pišeš kao bot i propagiraš da treba biti srećan ako uopšte dobiješ platu za svoj rad!
Pa što ne odeš da kupiš hleb ili detetu patike od plate koja nije stigla...? Ili se malo više kraduckalo u Zastavi, pa plata nije ni bila bitna, nego ste svi imali svoje privatne prodavnice auto delova ili auto servise, a iz fabrike preko ograde iznosili na veliko... Sramota.
Oni pošteniji su uzimali bolovanje i radili poljoprivredu.
Ma šta vi znate, ništa. Radio sam ja i kad su bile plate nekoliko maraka, pa nismo ucenjivali fabriku, nego čekali u red kad će nam dati. Uslove koje danas radnici FCAS imaju nismo mogli ni da sanjamo.
A ovi bi 45.000 pa 50.000.i još im smeta vrućina. Pitaću ih kad ostanu bez posla, pa gde će onda.
"Ori se pesma na štrajku u Fiatu"
https://www.youtube.com/watch?v=1sreDQrTtWs&t=16s
RE: B.M 01 Jul 2017, 22:30
Za 300 i kusur evra, onaj posao, može da radi samo onaj ko je u cvetu mladosti, pritom ima debelu kičmu i nikada se dosad nije razboleo i ne planira da se razboli ni u budućnosti, kao i žene koje ne planiraju imati decu, a što je samo još gore, to nije iz FIAT-ovog, već isti sitničari tuđim (državnim) novcem što samo dodatno govori o FIAT-ovom šrktičluku. Što se tiče temperature, poslodavac je dužan da obezbedi normalnu temperaturu kako bi radnici mogli da rade. I to je bitno pitanje tako da čudi me da fabrika koja ima najnovije robote, nema klima uređaje. Zastava je nekada imala problem sa grejanjem koje nije radilo, a FIAT (FCAS) sa vrućinom. (I) FIAT je velika katastrofa, s tim da isti nije dostigao ni Zastavin maksimum (220000 automobila godišnje), a kamoli svoj u ugovoru zacrtani (300000 automobila godišnje), a već se odavno "brukaju", dok ovo nažalost samo je dodatan znak da FIAT ide nizbrdo. FIAT i globalno je "pukao".
Složiću se da radnici treba da napuste FIAT...dok još nisu izgubili zdravlje svake vrste: od psihičkog preko fizičkog, pa sve do reproduktivnog zdravlja. Sa takvim "investitorom" mogu da završe i na lekovima. Neka FIAT sam sklapa automobile. Da vidim ko će posle da im dođe da radi. Pogotovu sada kada i dobro plaćeni radnici napuštaju svoja dotadašnja mesta i odlaze u inostranstvo.
Država još tokom ove godine "mora" da upita FIAT šta planiraju preduzeti i to u najbližem mogućem vremenskom periodu. Ne čekati istek ugovora (2018) kada bude kasno, a u okviru tog država "mora" da "nametne" pitanje Zastave FIAT-u jer tu leži rešenje za nas, a i za njih. Nemoguće je da svi koji su pokrenuli "propale" brendove su sada na vrhu i još pritom idu i dalje, a mi tj. FIAT, koji je pritom dobio sve na izvolite, vraća nam tako što ništa ne da za uzvrat, čak ni povećanje plata, koje su sitnica sparam godišnjeg prometa FIAT-ove fabrike (FCAS).
RE: B.M 01 Jul 2017, 22:30
Za 300 i kusur evra, onaj posao, može da radi samo onaj ko je u cvetu mladosti, pritom ima debelu kičmu i nikada se dosad nije razboleo i ne planira da se razboli ni u budućnosti, kao i žene koje ne planiraju imati decu, a što je samo još gore, to nije iz FIAT-ovog, već isti sitničari tuđim (državnim) novcem što samo dodatno govori o FIAT-ovom šrktičluku. Što se tiče temperature, poslodavac je dužan da obezbedi normalnu temperaturu kako bi radnici mogli da rade. I to je bitno pitanje tako da čudi me da fabrika koja ima najnovije robote, nema klima uređaje. Zastava je nekada imala problem sa grejanjem koje nije radilo, a FIAT (FCAS) sa vrućinom. (I) FIAT je velika katastrofa, s tim da isti nije dostigao ni Zastavin maksimum (220000 automobila godišnje), a kamoli svoj u ugovoru zacrtani (300000 automobila godišnje), a već se odavno "brukaju", dok ovo nažalost samo je dodatan znak da FIAT ide nizbrdo. FIAT i globalno je "pukao".
Složiću se da radnici treba da napuste FIAT...dok još nisu izgubili zdravlje svake vrste: od psihičkog preko fizičkog, pa sve do reproduktivnog zdravlja. Sa takvim "investitorom" mogu da završe i na lekovima. Neka FIAT sam sklapa automobile. Da vidim ko će posle da im dođe da radi. Pogotovu sada kada i dobro plaćeni radnici napuštaju svoja dotadašnja mesta i odlaze u inostranstvo.
Država još tokom ove godine "mora" da upita FIAT šta planiraju preduzeti i to u najbližem mogućem vremenskom periodu. Ne čekati istek ugovora (2018) kada bude kasno, a u okviru tog država "mora" da "nametne" pitanje Zastave FIAT-u jer tu leži rešenje za nas, a i za njih. Kako je moguće da svi koji su pokrenuli "propale" brendove su sada na vrhu i još pritom idu i dalje, a da mi tj. FIAT, koji je pritom dobio sve na izvolite, vraća nam tako što ništa ne da za uzvrat, čak ni povećanje plata, koje su sitnica sparam godišnjeg prometa FIAT-ove fabrike (FCAS). FIAT mora da napusti čitav svoj koncept uspostavljen još od 2012 ili čak 2009 (kada je poslednja Zastava izašla iz fabrike). Nije problem bio u lošoj prodaji. Mogli su sasvim novi model Zastave da ponude tržištu, sa cenom kao u Dačije ili još bolje Lade ili čak još bolje, sa cenom nižom i od Lade pa da imamo posla na pretek kao nekad, a ne kao sada kada i ovo "malo" posla je pod znakom pitanja. Dacia gura Renault, a Renault vlasnik Dacie, Škoda gura Volkswagen, a vlasnik Škode je Volkswagen. Došlo vreme kada otac "gura" sina samo FIAT gura filozofiju "zauvek mlad", a kada shvate da su propali ko će tada da ih gura. Čak i vlasnik Facebooka i to maltene u startu je shvatio da doći će vreme kada mora da ima slabija leđa iza sebe, da kada njegova oslabe, da ga ta nekada slabija, a tada kada bude potrebno jaka podrže. Gde ja stadoh ti produži. Toga kod FIAT-a nema. Tolika firmetina, a ponašaju se kao firma jednog čoveka koj će sa sobom u grob poneti i firmu. Zato nekada je veoma bitno i kome smo "prodali", a ne samo da smo "prodali" firmu, a što je još gore, Zastava još uvek nije prodata. Opet se vraćamo na početak. Ko reši problem Zastave rešio je i problem celokupne domaće auto-industrije. Od FIAT-a nema ništa. To tvrdim godinama unazad i sve više sam u pravu. Nakaradno postavljena uloga FIAT-a u Srbiji ne može davati odlične rezultate, može samo nakaradne, a što se i na ovom primeru. Neki ne razumeju da "sakaćenje" može proći samo kod malih firmi, a ne kod onih koje su bile ne samo velika firma već i veliko ime. I dan danas ja vidim na internetu neke strance: Poljake, Čehe, pa čak i Engleze, Amerikance, Nijemce itd i naravno iz naše regije, kako diskutuju o Zastavi. Đoković je tema broj 1 kada je u pitanju Srbija u poslednjih nekoliko godina, a Zastava kada je u pitanju nekoliko decenija i dalje. To se ne sme zanemariti već iskoristiti. Ljubav Slovenaca prema Tomosu učinila je da Tomos i danas postoji i izvozi čak i u Ameriku. Neka država se dogovori sa FIAT-om oko toga da sadašnja FIAT-ova fabrika bude iskorištena za neki nov model Zastave sa ekonomskom cenom ili da ih pusti "niz vodu" pošto FIAT kao FIAT, kako je ugovorom napravljen, je u službi uništenja Srbije. Bilo bi čak veoma dobro da je FIAT došao u Srbiju kao kupac Zastave. Kada je "loš brend" imao podršku "boljeg brenda", to je bila dobitna kombinacija za velike tj. mnogo veće nego sad rezultate. Onog dana kada je FIAT odbacio Zastavu, odbacio je i mogućnost da napravi nešto zaista veliko, i za sebe i za nas. U Rusiji Renault je vlasnik Lade s tim da Rusi nisu dozvolili Renaultu da radi sa Ladom šta hoće pošto u Rusiji nije bilo "sakaćenja" (gašenje brenda Lada i gašenje njenih komponentaša).