
Napolju je pakao, a vi krećete na put? Samo polako...
PRE PAKOVANJA - KOD MAJSTORA
Pre nego što krente na put proverite tehničku ispravnost vozila, posebno uređaja za upravljanje i zaustavljanje, stanje pneumatika i elektroinstalacija.
Ne dopustite da vas neki skriveni kvar iznenadi tokom vožnje - to će vas koštati ne samo novca, već i vremena, a da ne pominjemo nerviranje!
Proverite i u kakvom vam je stanju rezervna guma, da li imate prvu pomoć u gepeku? Da li ste sipali tečnost za pranje stakla?
NASPAVAJTE SE
Naspavajte se pre nego što sednete za volan i krenete na put! Takođe, ne krećite na letovanje odmah nakon radnog dana - zbog premora organizma umanjuje se sposobnost procene situacija i reagovanja u saobraćaju.
Jedite nešto lagano - ako se prejedete rizikujete da vam se prispava, ali i da imate stomačne probleme.
Ponesite dovoljno vode (vode, ne slatkih sokova od kojih ćete biti više žedni), i ne nalivajte se kafom jer ona ubrzava puls i to može da vas učini nervoznim. Kafa je laksativ pa će vam se često ići u WC.
PAZITE ŠTA ĆETE DA OBUČETE I OBUJETE
Nemojte voziti u papučama ili japankama, bez obzira na to što vama, možda, to uopšte ne smeta. Obuća mora biti takva da ne može lako da vam spadne sa stopala.
Vaša garderoba bi trebalo da bude udobna, pri čemu je bolje da pojas bude preko majice, nego na telu. Ako
I nikako nemojte da vozite bosi - to nije bezbedno, a i policija može da vam naplati kaznu. Izujte se, proluftirajte svoja stopala tokom pauze.
PREDNOSTI I MANE NOĆNE I DNEVNE VOŽNJE
Ukoliko je moguće, izbegavajte vožnju u noćnim satima,bez obzira na to što su tada manje gužve, naročito na granicama.
Mnogi roditelji se odlučuju za ovaj termin i zbog toga što noću deca uglavnom prespavaju put, ali i zbog želje da im "ne propadne dan za kupanje".
Međutim, noću je preglednost puta slabija, imate manje prilika da se zaustavite i odmorite, mnogi restorani noću ne rade, na primer, kao ni benzinske pumpe.
Vožnja danju je neuporedivo bezbednija, a možete i da uživate u prirodnim lepotama, da organizujete usputne izlete. Pokušajte da na svaka dva sata pravite pauze od 15 minuta, a prilikom svakog ulaska u vozilo, prethodno ga provetrite.
IZBEGAVAJTE OKRUGLE DATUME
Dobar savet je i da za polazak izbegavate vikende i "okrugle" datume, kao što su prvi i petnaesti u mesecu, jer su tada najveće gužve.
Ukoliko baš morate da krenete tih dana, koristite alternativne granične prelaze: sa Mađarskom - "Bački Vinogradi", "Đala", "Bajmok" i "Horgoš II" čije je radno vreme od 7 do 19 časova, dok se sa Hrvatskom savetuje korišćenje prelaza "Bačka Palanka", "Sot", "Ljuba", "Neštin" ili "Bogojevo".
KLIMU KORISTITE PAMETNO
Vodite računa i o načinu na koji koristite klima uređaj u kolima - razlika u spoljašnjoj temperaturi i temperaturi u vozilu treba da bude od pet do 10 stepeni, a idealno je oko sedam stepeni.
Ne izlazite iz vozila naglo, već pre zaustavljanja prvo isključite klima uređaj, i otvorite prozore jer nagla promena temperature može izazvati kolaps i neželjene posledice po ljudski organizam.
I PAUZE KORISTITE PAMETNO
U pauzama tokom vožnje savetuje se ispijanje dovoljne količine vode i bezalkoholnih osvežavajućih napitaka jer nedovoljna hidriranost organizma kod vozača može oslabiti sposobnost procenjivanja i rasuđivanja, kao i brzinu reagovanja i izazvati pospanost i umor.
Preporuka je da vozač tokom 24 sata može voziti ukupno devet sati, a bez prestanka najviše četiri i po sata. Nakon toga moraju da naprave pauzu od 45 minuta.
KAKO BRZO RASHLADITI AUTO
Ako ste svoj automobil tokom pauze morali da parkirate na sunčanom mestu, ne ulazite u njega odmah! Prvo otvorite sva vrata i prozore, bez obzira na to što vaše vozilo ima klima urađaj.
Da biste izbegli vreo volan, okrenite ga ka desno još pre parkiranja, i vratite ulevo kada krenete - tako vam šake neće biti na najtoplijem mestu volana, a na menjač navucite pamučnu čarapu, na primer, koju ćete skinuti kada pokrenete automobil.
Bilo bi dobro i da prekrivate instrument tablu kada se parkirate.
VEŽITE SE - ČAK I AKO VAM SMETA POJAS
Vežite pojas, bez obzira na to što vam, možda, smeta, žulja vas i slično. Kazne su skupe (5.000 dinara), a vaš život još skuplji! Takođe, moraju da se vežu svi u atuomobilu - suvozač i oni koji sede na zadnjim sedištima u vozilima.
Ako niste znali: upotreba pojasa na prednjim sedištima smanjuje rizik od smrtnog stradanja do 50 odsto, a na zadnjim sedištima do 75 odsto!
Rešenje za pojas koji žulja je parče sunđera koje ćete prišiti na mestu koje dodiruje vaše telo i smeta vam. Na nekim benzinskim pumpama postoje već gotovi takvi dodaci, raspitajte se.
Takođe, deca mlađa od tri godine moraju da se voze u dečjem bezbednosnom sedištu.
NE ŽURITE
Ne žurite i ne pretičite na mestima gde to nije bezbedno, pravite pauze.
Iz Agencija za bezbednost saobraćaja kažu da je najveći broj saobraćajnih nezgoda izazvan nepoštovanjem ograničenja brzine kretanja, prvenstva prolaza, preticanjem, posebno na mestima gde to nije bezbedno i dozvoljeno, vožnjom pod dejstvom alkohola i u stanj povećanog umora vozača.
Vreme izgubljeno u eventualnoj saobraćajnoj gužvi nemojte nadoknađivati brzom vožnjom, jer ćete na taj način povećavati rizik za izazivanje saobraćajne nezgode.
Uživajte u putovanju, to je najbitnije!
Niste krenuli na trke, već na odmor, a njegov deo je i udobna i bezbedna vožnja.
Izvor: Mondo.rs
Ovo silno proveravanje auta je smor. Ne idete na duzi put krsem, radite servise normalno i kada krenete negde gledaj samo ulje i gas. Ovo za guzve, ako idete van Srbije u ovo vreme i nije neki haos, vise krece haos sada sa zapada na dole. Poceli raspusti i odmori i svi su krenuli kuci. Najveci talas na Madjarsku i HR iz Srb ce biti za oko 3-4 nedelje kada se svi vracaju. Zimi naravno pred novu godinu i pred katolicki Bozic ocekujte haos. Proslog decembra, 24 na 25 pamticu uvek. U 2 ujutru sam stigao na granicu HR -SRB, prosao sam konacno u pola 12, skoro u podne ! To nije normalno. Hrvati se vade da ne rade nasi, nasi govore ne rade oni i tako u krug. A, ne rade ni jedni ni drugi. Ovo da se ne vozi nocu to stoji, ali ako je primer mene ja uvek gledam da Milano prodjem nocu, jer danju...Danju ako prolazi na onih 5 traka, to su guzve, haos, 3 sata izgubite. Dok nocu isto ima automobila ali nema guzve. Klimu na 20 i gas, kad planiras da stanes iskljcis cisto da se priviknes malo na vecu temp. Sve valjda to ljudi znaju...
Moj zadnji auto Megane je stvarno bio utegnut i maksimalno ispravan ali pred svaki put obavezno odem kod majstora,naceram ga na kanal I dizalicu,sve se zivo istrkeljise,trapovi,diskovi,plocice,kociona crijeva,motor...ako se sta otkrije popravlja se odmah,oteram ga onda kod plinadzije da i on istrkeljise cjeli sistem ako treba sta zamjeniti,zamjeni se i onda se moze krenuti na put.Volim da znam u svakom trenutku u kakvom mi je stanju auto,nista ne prepustam slucaju i ono "a valjda ce izdrzati",to ne dolazi u obzir,moj auto mora biti 100% ispravan pred put ili se na put ne krece dok se vozilo ne dovede u besprijekorno stanje.
"Mnogi roditelji se odlučuju za ovaj termin i zbog toga što noću deca uglavnom prespavaju put, ali i zbog želje da im "ne propadne dan za kupanje"."
Iz nekog razloga, ovo me podseti na "prepaid" kupovinu stana.. a epilog vise-manje, u oba slucaja izvesno nepovoljan..