
Proizvodni radnici kompanije Fiat Krajsler automobili (FCA) u Kragujevcu započeli su jutros sedmi dan generalnog štrajka na svojim radnim mestima, pored montažnih traka za proizvodnju modela fiat 500L, koje i dalje stoje.
Zbog potpune obustave rada do sada je proizvedeno 2.640 automobila manje nego što je planirano, a obustavljena je i proizvodnja kod većine kooperanata u Industrijskoj zoni "Grošnica", koji matičnu fabriku snabdevaju delovima.
Predsednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković rekao je FoNetu da radnici "pružaju ruku poslodavcu" i da žele hitan početak pregovora o njihovim zahtevima, ali da "druga strana uporno ćuti".
Mi smo svesni ozbiljnosti situacije u kojoj se svi nalazimo i naša ruka je pružena poslodavcu za postizanje dogovora, ali nam je nejasno zbog čega se rukovodstvo fabrike oglušuje o naše apele za početak pregovora, kazao je Marković.
On je ponovio da će radnici istrajati u protestu sve dok poslodavac ne ispuni njihove zahteve, odnosno ne otpočne pregovore sa predstavnicima Štrajkačkog odbora.
Proizvodni radnici FCA su u generalnom štrajku od prošog utorka od kada traže povećanje bruto osnovice za obračun zarada na 50.000 dinara, drugačiju organizaciju posla radi rasterećenja radnika koji rade više operacija, isplatu ostvarenih bonusa efikasnosti i naknadu troškova prevoza za angažovanje van standardnog radnog vremena.
Izvor: N1 info
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
DOPUNJENO:
Nastavljen štrajk u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu, radnici poručuju:
"Zašto ćuti hiperaktivni predsednik Aleksandar Vučić"
Više od 2.000 proizvodnih radnika kompanije Fijat Krajsler automobili Srbija nastavilo je danas, sedmi dan zaredom, totalnu obustavu rada, zahtevajući, između ostalog, povećanje neto zarada sa 230 na 315 evra.
Štrajk u Fijatu biće, po svemu sudeći nastavljen i narednih dana, pošto se menadžment kompanije i dalje ne odaziva na učestale pozive Štrajkačkog odbora da sednu za pregovarački sto, niti haje za rešenje Inspekcije rada koja je još početkom minule sedmice naložila poslovodstvu da shodno zakonu o štrajku odmah započne pregovore sa predstavnicima radnika. Menadžment FCA Srbija i dalje ne prihvata pregovore sa Štrajkačkim odborom uprkos tome što je u minulih sedam dana izgubljena proizvodnja više od 3.000 automobila, da sve veću štetu trpe i dobavljačke firme, locirane u kragujevačkoj Industrijskoj zoni "Grošnica", da u fabrici već danima nema ko da istovari i lageruje delove i pozicije koji stižu iz kooperantskih firmi sa strane...
Indikativno je da se, povodom štrajka u FCA Srbija, ubedljivo najvećem domaćem izvozniku, ne oglašava, barem ne javno, niko od nadležnih u Srbiji, iako je Vlada Srbije suvlasnik fabrike. Otuda se šumadijske automobildžije sve glasnije pitaju: zašto ćuti hiperaktivni predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je koliko juče bio u kragujevačkoj fabrici, gde je, krajem maja, zajedno sa drugim čovekom Grupacije Fijat Krajsler automobili Alfredom Altavilom označio početak proizvodnje redizajniranog modela "fijat 500L". Ne bi, nadalje, imali ništa protiv ni da se oglasi novoizabrana premijerka Ana Brnabić... Pobunjenim kragujevačkim radnicima je, naime, jasno da će menadžment FCA Srbija da ignoriše njihov protest i zahteve sve dok vlast u Srbiji "mudro ćuti", čime daje prećutnu podršku poslodavcu.
- Moramo, bez obzira na sve, da sačuvano energiju radnika u protestu, odnosno da istrajemo u štrajku i da se izborimo za pregovore o zahtevima zaposlenih i da pritom ne povučemo nijedan pogrešan potez koji bi poslodavac mogao da iskoristi, poručuju iz Samostalnog sindikata kragujevačke fabrike automobila.
Izvor: Danas.rs
Na kraju će sve država morati da plati. Kao suvlasnik FCAS, a i da nadoknadi štetu Fiatu, ako misli još neki model da proizvodi u Kragujevcu.
Kad se samo setim koja je kuknjava bila samo da dođe Fiat, Kragujevac dolina gladi, spasite nas grad, dajte samo da se radi..
A sad dajte pare, vrućina, hoćemo deo dobiti i sl.
Prosudite sami.
Koja kuknjava? U srcu Kragujevca „Stakleno zvono“ je čak 2006. god. pisalo kako treba pažljivo sa „Fijatom“.
„Fijat“ je već devetu godinu oslobođen poreza, radnike plaća (ako on to uopšte plaća) 250 evra ... i sada država još treba nešto da mu nadoknađuje?
How yes no.
Mislim da je ovo kraj Fiata u Kragujevcu,oni su digli ruke od Kragujevca,izmuzli su Srbiju,boli ih cosak,sta ce vise u Kragujevcu.
Fijat se propisno izbrukao u Kragujevcu, pokazao da mu nije stalo do svojih zaposlenih. I ova slika na zgradi je velika laz. Samo zadovoljan radnik je dobar radnik, a bez zadovljnog radnika firma nema buducnost. I Ja mislim da Fijat odlazi iz Srbije. Licno nadam se da ce doci neki od nemackih proizvodjaca automobila.
Da, nakon što je izašao 500L facelift model, i počela njegova proizvodnja, radnici su se setili kako su im niske plate :) Providno.
Najgore što možeš uraditi bilo kom proizvođaču automobila je kad počne sa novim modelom da prekineš proizvodnju.
Nije nov već restilizovan? Kako si glup da je to neverovatno, pa valjda ta restilizacija košta. Preko 40% delova je nadograđeno ili je promenjeno. Pa testiranja. Mesecima čekamo da počne proizvodnja.
„Glup“ je taj koji guta sve što proizvođač kaže.
40% po težini? Po ceni?
Promenjeno? Kao, kada se promeni kataloški broj pa se smatra potpuno novim delom?
Ali dobro, hajde da -
1) kažemo da im je stalo do lansiranja „novog“ modela (jer eto, toliko izgleda nov da će sigurno svi da primete).
2) ignorišemo potpuni promašaj ovog modela u Americi.
3) kažemo da je, ako gledamo samo Evropu, najprodavaniji u svom segmentu.
Postavlja se pitanje -
Što su rizikovali „siguran“ uspeh tog „novog“ modela plaćajući radnike 2-3-0 evra?!
http://bit.ly/2trz800
Što bi italijani sami sebe sabotirali?
Haha, pa nije Fiat smanjio radnicoma plate, pa da se bune.. Dobivaju tačno po dogovoru sa sindikatima.
Sad kao traže veće iz razloga što je vrućina, i što su neki otišli na bolovanje, pa ostali moraju raditi i njihove operacije.
Smešno. I ranije se išlo na bolovanje i ostali su ih zamenjivali, to je u svakoj firmi isto. Bilo je vrućina i prošle godine i svake, pa im nije smetalo.
Štrajk je "namešten" i Fiat to zna, zato i neće da pregovara.
Radnici smeju da se bune samo ano im se smanje plate?
Zaista, gde misli taj „Fijat“ da je došao?
Pročitaj zakon umesto što lupaš, privatnik je dužan da ti isplati samo minimalac.
Ukoliko to ne uradi inspekcija će mu naložiti. Većina radnika ni to ne sme da traži jer se plaše od gubitka posla tako da im i taj minimalac kasni.
Ovde se ne radi o minimalcu, već o zahtevu o povećanju plata, a to niko Fiat ne može da natera.
Sindikalcima ne mogu ništa ali će se obiti radnicima o glavu, kad budu trebali na odmor moraće da nadoknade ovo što ne rade.
Većina radnika su mladi, a ne kaže se dzabe mlad i glup.
Misli od danas dosutra a ne od čega će živeti za koju godinu.
Nismo u EU pa da mogu otići negde a u Kragujevcu nema posla ni za lek.
@ B.M. - "Nismo u EU pa da mogu otići negde a u Kragujevcu nema posla ni za lek." Ova mudra izjava objašnjava sve - u EU se poštuju ljudska prava, a u Srbiji - nije neophodno...
Pa FIAT je i došao u Srbiju zato što nije u EU, i što mozgovi kao tvoj pristaju na sve, pa ako treba i da se radi besplatno, samo da se radi... I malo kraducka, jel tako? I da se strpimo i da misli o budućnosti, jer biće bolje, za 2 godine!
Onaj ko u FAC Kragujevc ima platu 1500 eura taj ne strajkuje i naravno da mu smetaju i ne idu u korist strajk onih koji rade za 230 eura.A imati platu 1500 eura u Srbiji,jos u Kragujevcu,pa taj zivi bolje nego nasi u Svici.
Ja sam već 2009.god. čitao da je dolazak „Fijata“ digao Kragujevac na noge.
Zapravo su skoro svi to pisali.
Po tome što B.M. ovde opisuje, izgleda da nije tako.
Vraćamo se na ono što je više puta ovde rečeno - Vrednost „Fijata“ srpskoj ekonomiji je daleko preuveličavano, počevši o podacima o izvozu.
I kako sad naterati nekog da investira u Kragujevac? Koliko prima radnik u firmi Yura ili Leone na jugu Srbije? Što oni ne štrajkuju kad su im još manje plate od ovih u FCAS?
A Fiatu se izgleda ne žuri sa ovim restilizovanim pa ih ne zarezuje. Prolazi im odmor u štrajku jer će sve morati da nadoknade.
A inače, ko uopšte plaća te radnike?
Srbija je iz nepoznatih razloga, za nepoznati period, *dala* „Fijatu“ 3,5 milijarde dinara.
http://bit.ly/2sOb1vq
Vest je od pre 3 sata.