
Usput opoziva vozila s dizelskim Euro 5 motorima
BMW je prvi proizvođač prozvan za udruživanje u kartel, a koji se jasno ogradio od tih optužbi.
Bavarski gigant priznaje da je bilo razgovora i sastanaka zaposlenih u kompanijama tokom devedesetih, ali da su teme sastanaka bile uglavnom tehničke prirode, a nisu uključivale nikakve razgovore vezane za nameštanje cena.
BMW je takođe istakao da njihovi motori nisu bili deo nikakvog skandala poput Dieselgatea.
Paralelno s ovom izjavom, opozvani su i automobili s dizelskim Euro 5 motorima, na kako kažu, softversku nadogradnju koja će poboljšati rad motora.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs
Deonice BMW-a, Volkswagena i Daimlera pod pritiskom zbog moguće kazne za kartelsko udruživanje
Vrednost deonica nemačkih automobilskih kompanija je značajno oslabila u ponedeljak na evropskim berzama, pritisnute neizvesnošću zbog mogućih kazni nakon što su evropski regulatori poručili da istražuju optužbe o kartelskom udruživanju proizvođača automobila.
Cena deonice Volkswagena pala je 3,3 posto, a njegovih konkurenata Daimlera i BMW-a za 2,9 odnosno 2,5 posto, što je dovelo do pada i najvažnijeg nemačkog indeksa DAX za 0,4 posto, kao i indeksa Stoxx 600.
Automobilska industrija je proteklih godina pogođena s više milijardi evra kazni s obe strane Atlantika zbog kartelskog udruživanja.
Evropska komisija (EK) je objavila u subotu da je evropska agencija za zaštitu tržišnog takmičenja primila naznake o još jednom mogućem kartelskom udruživanju.
Stuart Pearson, analitičar za automobilsku industriju u investicijskoj kompaniji Exane BNP Paribas, izjavio je da ima malo saznanja o optužbama i da nema naznaka o dogovaranju cena za krajnje potrošače. Te optužbe će, međutim, nastaviti da vrše pritisak na cene deonica.
"Neki još ružniji detalji bi još mogli da se pojave, ostavljajući nemačke proizvođače, kao i automobilski sektor EU, zvanično za sada i dalje u sferi greha", izjavio je Pearson.
U petak, nemački magazin Der Spiegel je objavio da postoji sumnja da su BMW i Volkswagen, odnosno njegovi brendovi Audi i Porsche, dogovorili cene sistema za nadzor emisija dizel goriva.
Izvor: Seebiz.eu
Gde su sad bmw teletabisi ?
Tajac.
Za istu stvar su pljuvali Merc a sada ćute.
Nema sada spominjanja katanca, prevaranti itd... :)
pit
BMW (a sto sam ja jos pre nekog vremena napisao) ugradjuje softver u euro5 da bi ispunjavali euro6 norme. A ovi ostali, pre svega Mercedes, mora u motore koje reklamira kao euro6 da dodatno ugradi softver, da bi tek onda ispunjavali obecane euro6 norme. Dakle, o toj prevari ja pricam. Ako uopste kapiras sta je u pitanju. A BMW euro6 dizeli regularno ispunjavaju euro6 norme, i oni se nece prepravljati. Po pitanju oslobadjanja stetnog NOx-a, BMW je svetlosnu godinu ispred Mercedesa... Aj sad nadji na nekom kanalu pomenuti crtani, pa obnavljaj gradivo...
Sve su to karteli, od prehrambene, preko farmaceutske i hemijske, do automobilske industrije! Sta, kao nisu? Skupila se bagra, "investicioni fondovi" i ostali robovlasnici, pa je.endisu ostatak ljudske populacije. Verovatno ce tako da bude sve dok Bogu ne dosadi da gleda kako upropastavamo ono sto nam je dao, pa posalje neku kometu da "poseti" Zemlju.