
Iza oznake Type R krije se Hondino "oružje" kojim se japanska kompanija četvrt veka suprotstavlja automobilima koji na sebi nose oznake STI, GTI, RS, S, AMG, M...

Honda je oznaku Type R (Racing) prvi put upotrebila 1992. godine na svom izvanrednom sportskom modelu NSX koji je te godine ušao u treću godinu proizvodnje, a brojčano ograničena edicija NSX-a Type R nudila se samo na japanskom tržištu.

Boljim performansama je svakako pomogla i činjenica da je atraktivni Hondin dvosed s centralno postavljenim motorom bio lakši 120 kilograma u odnosu na standardni NSX. Pred kraj proizvodnje prve generacije NSX-a, Honda je 2002. godine opet ponudila R verziju čiju karoseriju je krasilo nekoliko novih aerodinamičkih komponenti.

S obaveznom crvenom podlogom na zaštitnom znaku kompanije, čime su u Hondi želeli da odaju priznanje svom prvom pobedničkom bolidu Formule 1 iz 1965. godine, većina modela s oznakom Type R bila je ofarbana Championship belom bojom kojom je bio ofarban i pobednički bolid RA272.

Pored uspešnog učešća u nekoliko različitih šampionata, Honda je svoje najsnažnije i najbrže drumske modele s oznakom Type R (Integra, Accord i nekoliko generacija Civica) nudila i nudi još uvek automobilskim entuzijastima širom sveta.
Izvor: Klix.ba
Foto: Honda