
Kako prenosi Tanjug, najveći izvoznik u prvih šest meseci ove godine iz Srbije je kompanija „Fijat Krajsler automobili” u Kragujevcu sa izvozom od 562,2 miliona evra, proizilazi iz liste vodećih izvoznika koju je objavilo Ministarstvo finansija.
Vrednost izvoza 15 najvećih izvoznika u prvih šest meseci ove godine iznosila je 2,1 milijarde evra.
Na drugom mestu najvećih izvoznika je „Hestil Srbija ajron end stil” - Železara Smederevo, čiji je izvoz u periodu od januara do juna ove godine dostigao vrednost od 280,1 miliona evra.
Sledeći najveći izvoznik je „Tigar tajers” iz Pirota sa izvozom u vrednosti od 179,2 miliona evra.
Slede „Naftna industrija Srbije” sa 136,9 miliona evra izvoza, „Tetra pak” iz Beograda sa 110,9 miliona evra, „Petrohemija” iz Pančeva sa 94,5 miliona evra, „Robert Boš” iz Beograda sa 90 miliona evra, MK Grupa sa 89,4 miliona evra, „Leoni” iz Prokuplja sa 89,2 miliona evra, „Hemofarm” iz Vršca sa 85,2 miliona evra, „Jura korporacija” iz Rače sa 82,5 miliona evra, „Gorenje” sa 81,5 miliona evra, RTB Bor 81,2 miliona evra, „Viktorija grupa” sa 78,1 miliona evra, te i Grundfos iz Inđije 76,8 miliona evra.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / FCA Srbija
Odlično za Fiat.
Ovde pustoši budžet, nikom ništa ne plaća, blago njima ali Srbija nikakve koristi od Fiata nema, samo bačene pare.
Pa kad su bačene pare čemu tolika panika u državi što radnici štrajkuju?
B.M
Nije panika u drzavi, vec medju politicarima koji zajedno sa Fijatom pustose budzet. Sta, kao ne znas? I mala deca znaju kakve su to kombinacije. Dovedes stranca, oslobodis ga placanja poreza (jel' te, to je strani investitor-"dobrocinitelj"), sa druge strane mu dajes subvencije (opet zato sto je on "dobrocinitelj" i ukazao nam je tu "cast" da koristi nasu radnu snagu "za opsti napredak Srbije i covecanstva"). Pare od subvencija delis sa njim, njemu dobro, tebi jos bolje.
Druze, svakom tvojom pricom i velikosrdnom odbranom Fijata potpuno unistavas vrednost svojih reci ispisanih na ovom sajtu. Ako ti sef marketinskog odeljenja obracunava platu po otkucanom slovu, onda te razumem. Samo pazi da ne preteras u prodaji vere za vecere (sendvice i slicno).
Sto se Fijatovih modela, meni bi se vise dopalo da je 500L radjen kao kompakt ven ili kompakt SUV varijanta novog Tipa. Mislim da bi sa tim dizajnom imao mnogo bolju prodju na trzistu nego sad, kao igracka iz Kinder jajeta
Čemu tolika panika? Politika.
Vlada želi da izgleda uspešna, a zapravo nema pojma kako da podstakne ekonomiju.
Tako je „Fijat“ došao i zato se diže panika kada ko fol odlazi (odnosno, preti da će da pokupi igračke koje smo im mi platili).
Najlakše je bilo sve budzašto predati strancima i na sva zvona dramiti da je došao obećani evropski duh.
Sve domaće predloge za obnovu autoindustrije je trebalo odbiti, objašnjenjem da nisu prihvatljive našem evropskom putu i da nisu u skladu sa evropskim vrednostima.
U međuvremenu, skoro sve što se *proizvodilo* u vezi autoindustrije je zatvoreno. Za naših inženjera tu mesta nema, jer oni nemaju evropsku svest.
A ovde čitamo da treba da budemo zahvalni amaterima koji su „doveli“ „Fijat“ ... kako taj jadan „Fijat“ jedva krpi kraj s krajem (ima tu istine, ali nije zbog Srbije) ... kako projekat u Kragujevcu uništava „Fijata“ ... kako treba svako jutro da im ljubimo noge što su nam pokazali kako se koristi šrafciger ...
Ne vredi B.M davati razumne činjenice, jer je on ovde baš da ih prikrije....
Treba mu reći da je vlast zabrinuta jer su bacili pare na Fijat, a od njega nisu dobili ništa.
Pitaće ih "neko" zašto, a narod će ih kazniti na izborima.
B.M, eto zato vlada panika....
Bacili ceo jedan autoput od 150km, a Fijat. Razumeš???