
Fiat i Bulgari su dogovorili prestižnu partnersku saradnju kao sastavni deo Bulgarijeve kreativne kampanje pod nazivom “Roman holiday” (Praznik u Rimu), kroz koju izražavaju živ duh i “radost življenja” dva apsolutno italijanska brenda širom sveta.
Za potrebe ove kampanje izrađeno je 1.600 najfinijih keramičkih minijatura legendarnog Fiata 500F, u razmerama 1:6 i 1:12, koji će krasiti izloge oko 300 Bulgarijevih radnji širom sveta. Ovi automobili će prevoziti posebnu vrstu najotmenijih “putnika”: veličanstvene Bulgarijeve dragulje, koji simbolišu najfiniji italijanski ukus i stil.

Mali beli i zlatni modeli su reprodukcije najpopularnijeg Fiata 500 svih vremena, serije F, koja se proizvodila od 1965. do 1972. A 4. jula ove godine i zvanično je priznato da ovaj model ima status umetničkog dela, i pridružio se stalnoj postavci MoMA (Muzeja moderne umetnosti), u Njujorku. To je bilo zasluženo priznanje legendarnom malom Fiatu 500, koji ove godine slavi svoj 60. rođendan i predstavlja simbol italijanske kreativnosti, sposobnom da inspiriše umetnike i dizajnere širom sveta, uz jedinstveni izražaj lepote i umetnosti.
Projekat 500 savršeno odgovara letnjoj kampanji “Praznik u Rimu”, Bulgarijevom novom kreativnom programu koji je zasnovan na čuvenom filmu u kojem glavne uloge imaju Odri Hepbern i Gregori Pek, sa reklamama koje u osnovi imaju veoma živopisne mape Rima – doma najizvanrednijih kulturnih spomenika i čuvenih zabavnih lokaliteta – koji evociraju hedonistički duh Večnog grada. Neodoljiva “radost življenja” ovih crteža mladog ali već uspešnog umetnika Lota Nieminena, odgovara veselom karakteru Fiata 500 koji uživa u zabavi, svetskog ambasadora za Italiju i simbolom dostupnosti automobila širokim masama.
Model Fiat 500s je u društvu minijatura drugog italijanskog simbola, Vespe skutera. O nekima od predmeta koji su nastali kao proizvod kreativnosti posleratne italijanske industrije, od kojih su 500 i Vespa lepi primeri, ne može se suditi samo na osnovu njihovog izgleda. Revolucionarni po svom dizajnu i konceptu, oni se ističu po posebnoj, magičnoj privlačnosti, redefinišući zajedničke pretpostavke, i predstavljaju najveća remek-dela u istoriji industrije. Fiat 500 je možda oblikovao istoriju automobilske industrije ali nikada nije bio samo auto – u svojoj 60 godina dugoj istoriji, ušao je u kolektivnu maštu i postao industrijska legenda ogromne umetničke i kulturne vrednosti.
PR saopštenje – FCA Srbija