home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako prenosi Blic, vlasnici starijih automobila sa više od 2.000 kubika mogli bi napokon od sledeće godine da plaćaju znatno manju registraciju vozila pošto bi za dva meseca trebalo da bude završen nacrt novog zakona o oporezivanju četvorotočkaša.

Ova tema aktuelna je već godinama, a ukidanje takozvanog poreza na luksuz trebalo je da stupi na snagu još početkom ove godine, kako je prošlog septembra najavio ministar finansija Dušan Vujović. Međutim, pošto radna grupa zbog obimnosti zadatka nije uspela da pripremi set izmena, sve je odloženo za početak 2018. godine.

Da li će se po novom cenovniku oporezivati vozila od idućeg januara, znaće se konkretnije krajem leta, kada bi radna grupa koju čine predstavnici Ministarstva finansija, Poreske uprave i MUP-a trebalo da izađe u javnost sa konkretnim rešenjima. Kako je već pisano, razmatraju se dve mogućnosti naplaćivanja registracije za vozila sa više od 2.000 kubika. Prema jednoj, automobili bi se oporezivali na osnovu vrednosti koju bi određivao Auto-moto savez Srbije (AMSS) po katalogu, a po drugoj, umesto sadašnjih sedam grupa vozila po kubikaži, postojalo bi od devet do 14 klasa.

Zanimljivo da u radnom telu nema nikog sa Saobraćajnog fakulteta. Profesor na tom fakulteta Milan Vujanić smatra da bi najpravednije rešenje bilo da se registracija naplaćuje kombinacijom dva kriterijuma.

- Jedna trećina cene bi trebalo da se određuje po kubikaži, a dve trećine po konjskoj snazi jer što je veća snaga motora, to više troši goriva i zagađuje okolinu. Recimo, sada vlasnik „mercedesa“ od 2.150 kubika i 130 konjskih snaga plaća znatno veću registraciju od vlasnika „suzukija“ sa 1.300 kubika i 200 konjskih snaga. Iako taj „mercedes“ na 100 kilometara troši svega pet litara nafte – ističe Vujanić i dodaje da će radna grupa traži načina da napuni više budžet države nego da pravednije oporezuje vozila.

S druge strane, auto-uvoznici smatraju da bi ukidanje poreza na luksuz otvorilo tržište četvorotočkaša veće zapremine. Kako kažu, zbog visine registracije tržište vozila sa više od 2.000 kubika je u poslednjih šest-sedam godina potpuno zamrlo, a takve automobile kupovale su jedino firme i pravna lica. Prema njihovim rečima, trenutno se nijednom vlasniku starijeg BMW-a, “mercedesa” ili audija” jače kubikaže ne isplati registracija jer košta kao jedno polovno vozilo.

Predsednik Asocijacije uvoznika automobila Miloš Petrović ističe da je ovo udruženje nedavno poslalo jasan predlog Vladi u vezi sa registracijom vozila.

- Cena registracije mora da opada sa godištem automobila. Apsurd je da vlasnik “audija A8” sa 4.000 kubika starog između 10 i 15 godina, plaća 2.500 evra a toliko ne košta ni taj automobil! – objašnjava Petrović.

Porez na luksuz uveden zbog krize

„Porez na luksuz” uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano još 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što to obično biva, sve se završilo na pričama.

Izvor: Blic.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1709



Komentari

Na protiv, za ove stare "trovače" pa još preko 2000 cm3, treba povećati registraciju.

Autor Oktopod 30 Jul 2017, 00:19

Vrednost da bude jedini parametar, sve ostalo je promašaj u zemlji Srbiji.

Autor P1 30 Jul 2017, 01:07

Kako je moguce da im treba ovoliko vremena da se sete stvari koje bi malo dete znalo da nabroji?

Autor Fordovac 30 Jul 2017, 08:59

" „Porez na luksuz” uveden je 2009. godine pod izgovorom svetske ekonomske krize. Ukidanje nepopularne uredbe prvi put je razmatrano još 2011, a prošle godine se mesecima razvlačilo kao tema. Kao što to obično biva, sve se završilo na pričama."

Aj sto je laz, aj sto je netacno, ali da u istom pasusu mixuje uredbu i zakon moze samo novinar sa velikim N, a buduci da dolazi iz Bljuca, to se nekako i podrazumeva..

Ovo inace ide ovako: MUP osmisli neko genijalno resenje, preko svojih medija pusti buvu, ceka da se masa u komentarima napali, prostudira komentare i progura propis sa resenjem dijametralno suprotnim od onoga u komentarima.

A danas citam onog "naknadno pametnog" Okanovica, kaze one kvacice nije trebalo ni da se uvode, s pravom je narod od pocetka bio protiv.. Mator sam covek, al nekako mi doslo da zaplacem od mixa tuge, besa i jadnoce koju emituje vlast poslednjih decenija. Impozantan kasting, mora se priznati. Koliko smo jadni, dobro smo jos i prosli..

Autor Priapus 30 Jul 2017, 13:14

Ja sam ZA da se plaća luksuz na kubikažu + ekološka taksa na "trovače" koja je proporcija kubikaže i EURO norme.
Nik omi ne može objasniti da nije luksuz voziti 3000 kubika.

Posebno, ako se to ukine počeće klinci da kupuju ove raspadnute premijum lamparije, sa 3-4000 kubika. Ima da bude katastrofa samo tako.
Klinci će kupovati BMW veće kubikaže, a pekari, moleri, piljari bačene Mercove - trovače. Biće kako ne treba sve jedno.

A kubikaža je LUKSUZ, inače nek gospoda vozi 1000- 1200 kubika ako nije.

Autor Oktopod 30 Jul 2017, 13:29

Ovaj oktopod mora da je teska sirotinja.
Zavist i mrznja izbijaju iz njega.

Autor Nemanja 30 Jul 2017, 14:49

Nemanja
Ako platiš visok porez za luksuzan stan, zbog lokacije, ne vidim šta je problem za luksuz na kubikažu.
Svako vozilo preko 2000 kubika je nenormalno vozilo, sa stanovišta ekologije i luksuza.

Ja garantujem da se ovaj porez neće ukinuti, čak će se i povećati na određen način.

Nemanja, ja nikad ne bi kupio auto preko 2000 kubika. Sirotinja su oni koji kupuju ovakve automobile i registruju ih na XXX šeme, invalide i sl.

Autor Oktopod 30 Jul 2017, 15:33

"Svako vozilo preko 2000 kubika je nenormalno vozilo, sa stanovišta ekologije i luksuza." Šta ti tražiš na autoblogu ? Očito mrziš automobile. Samo troluješ i jadikuješ, zato što voziš 1,2 krševe.

Autor P1 30 Jul 2017, 16:15

Treba da ima više kategorija, koje će se sabirati.
1. vrednost
2. snaga
3. emisija gasova
Razvrstati u razumne kategorije, sabreš i gotovo.

Autor Dukac 30 Jul 2017, 17:54

Znaci, stari Opel Rekord ili Ford Siera 2,3 D su opaki luksuz i njihova registracija treba da kosta vise nego za nov Talisman 1.6 dci od 160ks?

Autor Optimus Prime 30 Jul 2017, 22:29

Taksa treba da postoji, ali se ne sme zvati porez na luksuz.

Autor Vojvoda 30 Jul 2017, 23:59