
Kako piše "Blic", kao što je i najavljeno pre desetak dana, na naplatnim rampama u Srbiji počelo je merenje prosečne brzine, na osnovu koje bi vozači, koji su je prekoračili, ubuduće mogli da budu i kažnjeni.
Naime, na isključenju sa autoputa, vozači prilikom plaćanja dobijaju priznanicu, s tim što je novina da ovog puta na njoj piše i prosečna brzina kojom su vozili određenom deonicom.
Suština je da će se na ovaj način meriti srednja brzina vožnje na autoputu, najavljeno je iz MUP-a, a policija će već na naplatnoj rampi prilikom plaćanja putarine imati informaciju za određeno vozilo, odnosno koja je bila njegova srednja brzina vožnje.
Kako su najavili iz Uprave saobraćajne policije, vozači koji su prekoračili brzinu biće zaustavljani odmah na naplatnoj rampi, ili će prijave dobijati na kućne adrese.
Ovu novinu u saobraćaju, u policiji objašnjavaju Zakonom o bezbednosti saobraćaja, koji je predvideo da može da bude kažnjen vozač ukoliko je prekoračio srednju brzinu kretanja na nekoj deonici.
To znači da kada neko na naplatnoj rampi bude plaćao putarinu, policija će dobijati informaciju za koje je vreme prešao određenu deonicu i kolika je bila njegova srednja brzina. Ako je bila veća od propisane, biće kažnjen, najavljuje policija.
Međutim, izdavanje priznanica još nije zaživelo na svim naplatnim rampama, već samo na pojedinim. Tako, vozači koji su jutros prošli naplatnu rampu Bubanj potok, prilikom plaćanja dobijali su uobičajene priznanice, bez naznaka o prosečnoj brzini.
Izvor: Blic.rs
Kaze ZOBS: "Kontrolu i neposredno regulisanje saobraćaja na putevima vrši Ministarstvo unutrašnjih poslova - Uprava saobraćajne policije
i područne policijske uprave. "
Je l ce ovo Putevi Srbije da vrse kontrolu saobracaja kao poverene poslove? Ili Putevi postaju MUP? Oce mozda JP Putevi da nam kontrolisu i alkoholisanost..?
Bez dubljeg ulazenja u propise, dobronamerna konstatacija: dzabe ste krecili..
Prvo, kako misle da kazne?
Za prekoračenje proseka ???
A koji to član ZOBS-a definiše??? Koja je kazna???
Drugo, Ljig - Prljina ima smo jedna naplatna rampoa na izlazu - ili ulazu, zavisi kako gledaš. To znači tehnički nemoguće meriti.
Četvrto, sistem naplate putarine mora imati usklađene časovnike, -- koji se baždare, a dužine deonica i ograničenaj brzina na nima moraju imati takođe neki dokaz - sertifikat od ovlašćene ustanove - instituta ili sl.
Tako da je ovo samo novinarska patka, bar za sada.
Mene su u Hrvatskoj davno kaznili na ovaj fazon, ali da preteraš prosek 120 od Horgoša do Preševa, msm - cirkus. Pored toga, tu ima 2 zatvorena i 2 otvorena sistema naplate, koji nemaj uveze jedan sa drugima.