home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše B92, rast prodaje SUV modela u Evropi nastavljen je i u prvoj polovini 2017. U prvih šest meseci isporučeno je za petinu više ovih vozila u odnosu na isti period 2016. godine.

Evropski kupci sve češće se odlučuju za nabavku SUV automobila, pokazuju najnoviji podaci koje je objavio JATO Dynamics. U periodu januara-jun 2017. u Evropi je prodato čak 19,7 odsto više SUV vozila nego u istom razdoblju 2016. godine.

Tržišni udeo ove vrste automobila u prvoj polovini godine iznosio je 28,3%, čime su SUV modeli postali najpopularnija vozila na Starom kontinentu. Kupcima je u prvih 6 meseci isporučeno 2,4 miliona SUV vozila.

Drugi tip automobila koji se najviše traži u Evropi su potkompaktna vozila, koja čine 21,5% prodaje, odnosno 1,8 miliona jedinica. Treći po popularnosti su hečbek automobili iz niže srednje klase - do kupaca je u prvoj polovini 2017. stiglo 1,6 miliona ovih vozila.

Nekada veoma traženi MPV modeli beleže pad prodaje od 14,8% na godišnjem nivou. U periodu januar-jun u Evropi je isporučeno manje od 700.000 ovih automobila. Njihov tržišni udeo trenutno je oko 8%, baš kao i učešće u prodaji malih gradskih automobila (takozvani A segment).

Veliki porodični automobili (D segment) takođe su doživeli pad prodaje i sada su na manje od 8% tržišnog udela u Evropi, a kupci koji su ranije birali ovaj tip automobila za svoje porodične potrebe, sada se sve češće odlučuju za SUV modele.

Kada se analiziraju ovi rezultati, ne čudi što se na evropskom tržištu svake godine pojavljuje sve više novih SUV modela iz svih kategorija.

Izvor: B92.net

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1035



Komentari

SUV vozila često nude više mesta za putnike i stvari od "običnih" vozila na bazi kojih su nastala.
Za mene, to je njihova najveća funkcionalna prednost. U pitanju je vozilo (obično) formalno za 5 osoba, u koje (najčešće) mogu da normalno "stanu" čak četiri "normalne" odrasle osobe. 5/4 je ok rezultat.

Autor moron 31 Jul 2017, 13:55

Realno, nemaju vise mesta i nisu udobniji od limuzine. Samo se vise voze kamionski. Kome treba gepek, najbolje resenje je karavan. I to brz karavan, u zavisnosti od para - Octavia RS, Talisman, Superb, Audi A6. Svi su lepi, udobni, brzi i prostrani. SUV nudi samo visoko sedenje kao prednost - za kepece da imaju bolju preglednost,(iako se teze popenju ili moraju da iskacu iz vozila) ili za one sa debelim stomacima koji se tesko spuste i jos teze izlaze iz nizih (limuzina) vozila. Po meni, SUV je u stvari vozilo za ljude sa specijalnim (fizickim ili psihickim) potrebama.

Autor Jimmy 31 Jul 2017, 14:34

Ima dosta formalnih karavana koji realno nisu neki prostorni korak napredak u odnosu na ono od čega su nastali.
Kao što ima i SUV vozila koja nisu značajno prostranija od svoje osnove.
Limuzine i slično ne bih kometarisao. Pa, zbog padajuće linije krova pozadi u novu insiginiju pozadi ne može (sa glavom na ramenima ) da sedne ni čovek od 180 cm. A to baš i nije neki degenerik. Tek u granicama proseka.

Autor moron 31 Jul 2017, 14:57

Insignija je povukla liniju coupe-limuzina sa 5 vrata, i ubila prostor za glave putnicima pozadi, bas kao sto je slucaj i sa SUV kupeima - x4, x6, GLC coupe, Velar... GLE coupe je odlicno odradjen i nema nikakav problem sa prostorom pozadi, stvarno je kao dnevna soba. Standardni SUV i standarndi karavani imaju istu ponudu prostora za sedenje, samo je u karavanima (kao i u limuzinama) osecaj mnogo prijatniji, jer nema plivanja u krivinama. Izuzetak su novi Alfa Stelvio i Porsche Macan, koji su utegnuti kao sportski automobili (pricam iz licnog iskustva)

Autor Jimmy 31 Jul 2017, 15:16

Jedina prednost SUV vozila je to sto mozes da ih pentras bilo gde. U odnosu na limuzine trosi vise i sporije idu.

Autor NR 31 Jul 2017, 18:16