home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kada se radi o brendiranju i zaštiti intelektualne svojine, postoji čitav jedan svet o kome mnogi od nas ne znaju gotovo ništa.

Mnogo sporova je oko ove tematike vođeno, dešavali su se presedani i različiti slučajevi završavali su se višemilionskim parnicama, koje su dovodile do gašenja kompanija, bankrota, ali i gubitka reputacije uglednih brendova.

Sve na ovom svetu poseduje svoju cenu, nažalost, ali kao i u svim vidovima proizvodnje, tako i u autoindustriji, svaka kreacija, patent, pa i ime moraju biti propisno zaštićeni. Ferrari Testarossa je jedan od ikoničnih modela i predstavlja ime koje je obeležilo modernu istoriju italijanskog proizvođača automobila. Stoga smo bili neverovatno iznenađeni kada smo čuli da je ova kompanija izgubila pravo na njega.

Sudeći prema uglednim evropskim novinama, italijanski brend je morao da se razreši prava na ime Testarossa zbog tužbe koju je podneo proizvođač igračaka iz Nirnberga, Kurt Hese iz kompanije Autec AG.

Ovim slučajem se pozabavio sud u Dizeldorfu koji je odlučio da italijanski brend nije koristio ime Testarossa dovoljno u poslednjih pet godina kako bi mu pružio dodatnu zaštitu. Kako je čovek za odnose sa javnoću pri sudu objasnio, svako mora koristi ime kako bi ga zaštitio, što u ovom slučaju nije urađeno.

Ova odluka stoji za sada, ali Ferrari će podneti žalbu višem sudu poznatom u Nemačkoj kao Oberlandesgericht. Za sada ostaje nejasno da li se italijanski gigant odlučio za ovaj potez, ali svakako tvrdi da je Testarossa ime koje mora ostati zaštićeno iz razloga što se i dalje pruža podrška svim korisnicima u vidu servisiranja i popravke svih Testarossa vozila.

Ukoliko Ferrari ne nastavi sa ovim slučajem, Testarossa bi u budućnosti moglo da bude ime koje stoji iza svega od bicikli, do električnih kosilica. Ovo je veoma tužna sudbina klasičnog superautomobila, sa debijem davne 1984. godine i V12 motorom zapremine 4,9 litara, koji je razvijao 390 ks.

Izvor: Autoexclusive.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 670



Komentari