
Kineski proizvođač automobila Great Wall Motor zainteresovan je za preuzimanje dela ili cele automobilske kompanije Fiat Chrysler.
"Trenutno imamo u planovima akvizicije i zainteresovani smo za Fiat Chrysler", izjavio je Rojtersu telefonskim putem predstavnik kompanije zaposlen u odeljenju za odnose s medijima, koji je želeo da ostane anoniman.
Rojters je ranije objavio, pozivajući se na izvore, da su predstavnici Great Walla zatražili sastanak s predstavnicima Fiat Chryslera (FCA) s ciljem sastavljanja ponude za celu ili deo italijansko-američke automobilske grupacije.
Automotive News je objavio u ponedeljak da je Great Wall kontaktirao Fiat Chrysler kako bi izrazio interes konkretno za brand Jeep, citirajući e-mail predsednika uprave Great Walla Wanga Fengyinga.
Izvršni direktor FCA Sergio Marchionne traži partnera ili kupca za sedmog najvećeg proizvođača automobila na svetu koji će mu pomoći u upravljanju rastućim troškovima, usklađenosti s propisima o emisiji i razvoju tehnologije za električne i samovozeće automobile.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs
Prvi moji komentari na ovome blogu, su bili vezani za konstataciju da će Fijat biti preuzet - možda i nestati. A čarobnjak se smejao.
Eto, Lancija je već nestala, a Fijat s sam uršava. Sem prostog Tipa, nemaju normalna auta.
Kraj....
Ovo nije tako strašna vest. Kinezi nisu uspeli da "unište" ni jedan malecni i nebitni jeftilen kao što je to bio volvo, tako da mislim da bi tradicija i prepoznatljiv kvalitet jednog auto giganta poput fijata opstao čak i ako oni dođu pod vlast Kineza
Oktopod...ajde vidi sto fca veli o tome u svom priopcenju.
...i kolika je dobit i prihod fca a kolika velikog zida i zasto svi analiticari misle o mogucnosti preuzimanja.
...da danas kupujem fca to bi oglasio na sva zvona tako da vrijednost dionica poraste pa da ja to malo skuplje kupim..kako da ne
Ja
Evo šta traži Mr Markione:
"pomoći u upravljanju rastućim troškovima, usklađenosti s propisima o emisiji i razvoju tehnologije za električne i samovozeće automobile"
Znači prvo pare, a drugo tehnologiju za vozla koja su u FCA zastarela i demode.
Tipo je redak klasik automobil u Fijatu, namenjen za jeftina tržišta, a stvoren je ulaganjima Turskih investitora. U Srbiji pljačkaju budžet, a proizvode šarenu lažu.... U Americi su praktično najgori SAD brend....
Fijat godinama živi od presipanja iz šupljeg u prazno.
Sad su 7-mi proizvođač (zajedno sa Krajzlerom), a pre 10 godina su se borili sa Renaultom. A Renault je danas proizvođač No 1.
Oktopod
Nitko ne spori da FCA traži udruživanje, sad na koji način...preuzimanjem od strane nekoga, preuzimanjem nekoga ili udruživanjem. Ja samo tvrdim da će ih teško preuzeti netko od kineza, najizvjesnije mi je udruživanje s nekim al tamo 2019., sumnjam prije.
Da su zastarjeli se neću složiti, drugo je kakva im je ponuda modela, no i s tom ponudom je prodaja bolja od nekih čiji modeli su "noviji".
Nije Renailt br.1, ako misliš na partnerstvo s Nissanom onda jesu negdje na ili pri vrhu, no Renault trenutnu sigurno nije br.1!
@ oktopod
Renault i Nissan nisu ista kompanija pa samim tim i nisu proizvođač broj 1.
Nego ovaj gore sa slike je isto zastarjel?
N.N
Kako je VW - Audi - Skoda isti proizvođač, tako je i Renault Nisan. Oni su trenutno No. 1 na Planeti!
Ako se uračunaju i Mercedesi koje proizvode, ode brojka dalje....
@ oktopod
VAG je zna se što. No Renault Grupa je Renault, Dacia i Alpina. Sa druge strane Nissan je Nissan, Infiniti i Mitsubishi. Njihovi poslovni rezultati se gledaju odvojeno. Kod VAG-a to nije slučaj nego ide sve skupa.
Kod FCA sve ide skupa. Inače FCA što se tiče poslovanje ide sve bolje. Pa pogledaj samo EBIT marginu. U zadnjem kvartalu bolje nego recimo FoMoCo, daleko bolje nego Nissan. E, to je uspjeh.
No što je bitno za priču. I Great Wall i FCA su opovrgnuli da je bilo razgovora o preuzimanju.
Ja bih mogao reći o čemu je bilo razgovora. O tome da Gret Wall uzme alat i plati licence za neke stare FCA proizvode.
Kinezi dali predlog i vi odmah digli dreku. Ovo je opcija jedino ako Fiat ne uspe da nađe za partnera neku poznatu kompaniju, i počne da gomila gubitke. Onda bi mogao ovako nešto da razmotri.
A dzip je realna opcija, neki poznati model sa velikom prodajom sigurno nećemo dobiti, jer smo se pokazali kao nepouzdani partneri.
Ukoliko „Fijat“ bude čekao dok počne da gomila (još veće) gubitke, dobiće ga kinezi gratis.
Kao „Roewe“.
Ja se još uvek sećam kada je „Fijat“ iz „GM“-a uspeo da izvuče dve milijarde dolara, na kojem će kasnije Serđo da temelji svoje „uspehe“ (niste valjda mislili da je nešto dobro radio?)
Karma is a bitch.
Ne pomaže FIAT-u udruživanje sa Amerima, niti fabrike u Brazilu...FIAT se izgubio u prevodu, a i konkurencija je tradicionalno žestoka, a u zadnje vreme samo još žešća. Zeznuli su stvar kada su mislili da mogu da prodaju mnogo automobila sa cenom Volkswagena. FIAT 500l da je sa cenom od 7500 evra u dolarima u Americi mislim da sada opet nebi prošao. Amerikanci su veliki entuzijasti kada su u pitanju nove stvari, ali ako im "ne legne" li "ne legne" skroz, neko vreme i može da proiđe, a onda ćao. FIAT kao FIAT može dobro da prođe samo kao Tipo, Punto i manji 500, dok 500L izgleda kao mala žaba koja je progutala veću.
Reno grupa je Reno,Dacija i Alpina, i u nesto vise od 10% su u vlasnistvu Nissana, a Nissan grupa je Nissan grupa i u skoro 50% su u vlasnistvu Renoa.Sa tendencijom potpunog spajanja.I bez spajanja su vise od partnerstva, dakle nisu ulozili pare u zajednicki projekat, vec bez Renoa nema niti jedne odluke u Nissanu.Sve sto Nissan napravi je izmedju 40 i 50 posto Renoovo.Dakle, ako Infiniti ostvari profit on je 40% i vise Renoov.Imaju paletu modela radjenu na zajednickim platformama i prakticno predstavljaju isto sto i VAG.Bez obzira sto nije 100 procentni vlasnik Nissana, u alijansi se odluke donose dvotrcinskom vecinom i bez Renoa nema ni jedne odluke, ni razvoja novog modela, niti platforme niti brenda.Zajednicki su vlasnici i Lade i Mitsubishija.Sada su najveci proizvodjac automobila na svetu.