home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
mazda jamamoto

Japanski inženjer Keniči Jamamoto, koji se smatra ocem Mazdinog programa rotacionih motora, preminuo je u 95. godini.

Rođen u Hirošimi 1922, diplomirao ja Tokijskom carskom univerzitetu sa 20 godina i vratio se posle II svetskog rata u razrušeni dom. Zaposlio se u lokalnoj kamionskoj kompaniji Toyo Kogyo, jednom od retkih proizvođača koji je preživeo bacanje atomske bombe na ovaj grad. Za samo dve godine je od običnog radnika dospeo do menadžmenta firme, te pokrenuo projekat novog motora, stvorivši novi mali kamion na tri točka sa znakom – Mazda.

U narednih nekoliko godina, Jamamoto je postao vođa tima Mazdinih inženjera, koji je bio zadužen za razvoj rotacionih motora, nakon što je na njegovo insistiranje otkupljen patent na "Vankel" (razvio ga Nemac Feliks Vankel) motor. Kompanija je 1964. predstavila prvu verziju ovog motora, možda i najvažnijeg u celoj automobilskoj industriji – Cosmo Sport. Zahvaljujući njemu, Jamamoto je ubecio japanskoj ministra Međunarodne trgovine i industrije (MITI), da je Mazda važan proizvođač za zemlju i da mora nastaviti da postoji.

Tri godine posle predstavljanja, krenula je proizvodnja prvih vozila sa Venkel motorom, koji je korišćen u oko dva miliona Mazdinih vozila. Rotacioni motori su postali osnova Mazdinog uspona na automobilskom tržištu zokom 70-ih godina, a Jamamoto je postao jedno o ključnih lica kompanije.

Predsednik Mazde je postao 1985, a pod njegovim vođstvom japanski gigant je 1991. napravio najveći uspeh u automobilizmu, pobedom na Le Menu sa modelom 787B. Godinu dana kasnije se penzionisao.

Izvor: B92.net



čitanja : 1101



Komentari