
Kina planira da uskoro proizvede svoj prvi automobil na tlu Zapadne Evrope, uz pomoć švedske Volvo grupe.
Većinski vlasnik Volvo automobila je kineska kompanija Geely, čiji vlasnik milijarder Šufu Li planira da proizvodi vozila ove marke u Volvovoj fabrici u belgijskom gradu Gentu.
Geely je pre dva meseca pročeo da na tržištu Kine prodaje svoj prvi automobil, SUV pod brendom Lynk & Co i nazivom 01, za oko 32.000 dolara, a deli proizvodnu liniju sa Volvo XC40 u gradu Lućijao, 350 km južno od Šangaja.

Ukoliko odluči da se proširi na Evropu, ovo vozilo će biti pravljeno u Gentu. Pečat "Made in Europe" će omogućiti ambicoznoj kineskoj kompaniji da lakše progura svoja vozila na svetskom tržištu, gde dominiraju kompanije poput Volkswagena.
Posle više godina prodaje svojih jeftinijih modela isključivo u domovini, kineski proizvođači polako planiraju da se prošire i u svetu, pa je tako kompanija GAC na korak od ulaska na američko tržište. Nesumnjiva je želja milijardera Lija da od svoje kompanije napravi globalni brend, a na taj put je krenuo "prečicom" kupovinom Volvo automobila 2010, a potom londonskog taksija i Lotusa prošle godine. U međuvremenu je uložio više od 11 milijardi dolara na unapređenje Volvovih pogona, a sve to je doprinelo povratku švedskog brenda na glavnu scenu automobilske industrije.
Prvi Geelyjev automobil, Lynk & Co 01 je prodat u 6.000 primeraka od ulaska na kinesko tržište u novembru, a kompanija planira da ga od sredine 2019. prodaje i van domovine, počevši upravo od Evrope.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs