
Evropska Komisija je dobila veća ovlašćenja novim zakonom koji bi trebalo da spreči mogućnost ponavljanja skandala poput Dieselgatea, u kojem je Volkswagen priznao korišćenje softvera kako bi njihovi dizelski motori prošli eko-testove.
Komisija će sada proizvođače moći da kažnjava iznosima do 30.000 evra po automobilu koji ne zadovoljava norme. Komisija je takođe ovlašćena da naloži proizvođačima servisne akcije kako bi nedostaci bili uklonjeni.
Proizvođači će morati da otkrivaju softverske protokole unutar upravljačkih jedinica, dok će zemlje članice EU-a, ako se pojave bezbednosni ili ekološki problemi, moći da iniciraju povlačenje određenih vozila unutar svojih granica, čak i za automobile koji su na ostalim tržištima ovlašćeni za korišćenje.
U Briselu veruju da će ova reforma unaprediti loš sistem testiranja vozila.
Ovi zakoni bi trebalo da spreče nacionalne regulatore u dodeljivanju preferencijalnog tretmana svojim proizvođačima automobila.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs