
Nakon što je Nemački visoki sud omogućio gradovima da samostalno donose odluke o zabranama korišćenja dizelskih automobila s previsokom emisijom štetnih gasova, rešenje za vlasnike ovih vozila se još uvek ne nazire.
Prošlogodišnji dogovor vlade i proizvođača automobila je iznedrio softversko unapređenje za čak 5 miliona problematičnih dizelskih automobila, ali mnogi misle da ovo rešenje nije dovoljno.
Među njima je i ministarka ekologije Svenja Schulze koja je Tagesspiegelu rekla da je uverena da će gradovi poput Minhena i Štutgarta krenuti sa zabranama ako proizvođači ne krenu s izmenom komponenata koje bi obezbedil niže emisije.
‘Bojim se da u gradovima koji su drastično premašili emisijske kvote softverska unapređenja neće biti dovoljna’, rekla je Schulze.
Proizvođačima automobila je poručila da su hardverske izmene jedino realistično rešenje za izbegavanje zabrana, kao i da se očekuje da će trošak ove servisne akcije morati sami da podmire, jer su problem sami i izazvali.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs