
Zahvaljujući termalnoj kameri, vozač će po mrkau i u uslovima loše vidljivosti moći da uoči pešake, bicikliste i veće životinje koje se nalaze na putu, na razdaljini 10-130 metara ispred njegovog automobila.
Upotreba termalne kamere u automobilskoj industriji nije novost. Pojedini, pre svega premijum proizvođači već koriste ovu tehnologiju u svojim vozilima kako bi pomogli vozačima da u uslovima loše vidljivosti, a naročito noću, na vreme primete pešaka ili životinju na putu i tako izbegnu nesreću. Ova tehnologija se takođe koristi u samovozećima test automobilima. Volkswagen će termalnu kameru po prvi put upotrebiti u novom Touaregu, koji je svetsku premijeru imao ovog proleća u Pekingu.
Termalna (infracrvena) kamera nalazi se na prednjem delu automobila i u stanju je da detektuje infracrveno (toplotno) zračenje koje emituju ljudi i životinje. Kamera "pokriva" ono što duga svetla na vozilu ne mogu, a u Volkswagenu kažu da je u stanju da registruje prisustvo pešaka, bicikliste ili većih divljih životinja na rastojanju 10-130 metara.
Kada detektuje čoveka na putu, sistem je u stanju da predvidi i putanju, odnosno pravac kretanja pešaka/bicikliste, i da li ta putanja preseca trejektoriju kretanja automobila. Vozač informaciju i upozorenje na nailazak pešaka dobija putem prikaza na digitalnom displeju koji u novom Touaregu menja klasičnu instrument tablu. Tako, na primer, kada su pešak ili životinja izvan zamišljenog koridora koji zauzima put, oni su na displeju (koji prikazuje crno-belu sliku termalne kamere) označeni žutom bojom. Međutim, čim objekat uđe u koridor puta (ili se proceni da ga njegov predviđeni pravac kretanja neminovno vodi ka putu), osoba ili životinja poprimaju crvenu boju u znak upozorenja vozaču.
Pri brzinama automobila iznad 50 km/h, čim sistem uoči ovakvu opasnost, instrument tabla automatski uključuje sliku sa termalne kamere na kojoj je označen pešak ili neki drugi objekat na putu. Ako se vozilo kreće sporije od 50 km/h, umesto prikaza termalne kamere aktivira se vizuelno upozorenje u vidu crvenog svetla na instrument tabli. U slučaju da je automobil opremljen head-up displejom, ovo upozorenje se pojavljuje i na njemu.
Izvor: B92.net
Foto: Volkswagen