
Da je teško prodati dizelaše uveravaju se ovih dana nemački trgovci automobila. Jürgen Karpinski, predsednik Udruženja nemačkih trgovaca vozila (ZDK), upozorava da je mnogima ugrožen opstanak.
"Dilerima trenutno na lageru stoji 350.000 dizelaša. Niko ih ne kupuje jer zadovoljavaju tek Euro-5 emisione norme. Vrednost ovih vozila je 4,5 milijarde evra, pa dileri svakodnevno gomilaju milionske gubitke", kaže Karpinski.
Dodatni problem: Vrednost dizelaša koje lizing kuće vraćaju trgovcima je izuzetno opala, marže su niske, finansijski resursi ograničeni...
Za plasman spornih dizelaša trgovci polovnjaka imaju zemlje u kojima nisu stroge ekološke norme poput, recimo država zapadnog Balkana. Ali, u takvim zemljama kupci nemaju duboke novčanike za još uvek skupe automobila s Euro-5 normom pa se odlučuju za jeftinije polovnjake koji ispunjavaju minimalni standard.
Zato Karpinski apeluje na nemačke vlasti da nešto učine, u prvom redu pomogne u razvoju hardvera koji bi vozila s Euro-5 normom prebacio u ekološku kategoriju Euro-6.
"To bi stabilizovalo tržište polovnjaka, umirilo kupce, pomoglo opstanak trgovaca polovnih vozila, a bili bi ispunjeni i kriterijumi zaštite čovekove okoline", tvrdi predsednik Udruženja trgovaca vozila Nemačke.
Izvor: Radiosarajevo.ba