
Ko god da je rekao da se progresu ne može stati na put, očigledno se nije suočio sa konfliktom između dva merenja koje je sada aktuelno u autoindustriji (NEDC i WLTP). Međutim, Seat se jeste suočio sa tim problemom.
Naime, upravo iz tog razloga, španski proizvođač je primoran da smanji ukupnu izlaznu snagu svog „hot heč“ modela, Leon Cupra. Izgleda da ovaj model nije ispunio standarde po kojima bi mogao da prođe WLTP ciklus testiranja. Iz tog razloga, odnosno, kako bi bio u skladu sa standardima za emisiju štetnih gasova, ova kompanija je morala da svoj model vrati korak unazad. Kao rezultat, model Leon Cupra 300, sada mora da ponese oznaku 290. Reč je o brojevima koji označavaju ukupnu izlaznu snagu modela izraženu u „konjima“.

Međutim, dobra vest je da model Leon Cupra ST (karavan) koji poseduje pogon na svim točkovima, pa prema tome podleže drugim standardima, ostaje isti, odnosno, i dalje će razvijati 296 konjskih snaga. Prema tome, s obzirom da „hot heč“ sada razvija 286 konjskih snaga, karavan verzija ovog modela je trenutno najsnažniji model u gami španskog proizvođača, čija je matična kompanija Volkswagen.
Prednosti karavan modela su još i činjenica da ima pogon na svim točkovima, kao i veliki prtljažni prostor čime je veća i njegova praktična vrednost, što ga čini pravim konkurentom performantnim krosover modelima. Naime, starija verzija ovog modela je pre par godina na kratko držala rekord za najbrži karavan automobil na legendarnoj stazi Nordsšlajfe, jer je krug završila za manje od 8 minuta. Moramo da napomenemo da je tada maksimalna izlazna snaga ovog modela iznosila „samo“ 276 „konja“. Najnoviji model razvija 24 konjskih snaga više i ima pogon na svim točkovima, što ga čini još poželjnijim.
Za sada nema nikakvih informacija o tome šta će se desiti sa ograničenom verzijom modela Cupra R, koja razvija 306 konjskih snaga.
Izvor: Vrelegume.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs