
Škoda planira da u Indiji proizvodi novo vozilo srednje veličine u sklopu investicije od 1,2 milijarde dolara, a kojom njegov vlasnik Volkswagen nastoji da oživi prodaju na tom velikom tržištu.
Prodaja Škodinih vozila u Indiji je porasla prošle godine za 30 posto, najviše poduprta potražnjom za modelom Škoda Rapid. VW zaostaje za konkurencijom na tom tržištu, uključujući Ford i Toyotu, uprkos blagom rastu prodaje u prošloj fiskalnoj godini.
Nova Škodina vozila proizvedena u Indiji će koristiti lokalnu verziju Volkswagenove platforme za vozila MQB A0, koja će biti usklađena sa strožim bezbednosnim i standardima emisije štetnih gasova, najavljenim za 2020. godinu.
Oko 90 posto svakog novog Škodinog vozila će biti proizvedeno na lokalnom nivou, naglasio je u razgovoru s novinarima izvršni direktor Škode Berenhard Maier, dodajući da će češki brend takođe istražiti mogućnost izvoza indijskih automobila.
Vlasnik Škode Volkswagen planira takođe da proširi pogon u Aurangabadu u zapadnoj Indiji i da osnuje novi inženjerski centar kako bi povećao udeo u indijskom tržištu na pet posto do 2025. godine.
Širenje Škode se vremenski poklopilo s nastojanjima krovne kompanije da decentralizuje upravljanje filijalama u različitim delovima sveta, prepuštajući ga pojedinim brendovima.
"Mislimo da bi grupa VW mogla da se fokusira na tehnologiju i električne automobile i da pokuša da zadrži udeo na razvijenim tržištima, dok bi Škoda mogla da postane predvodnica u segmentu masovnih proizvoda na tržištima u nastajanju", nagađa Puneet Gupta, pomoćnik direktora za prognoze u autoindustriji u istraživačkoj kompaniji IHS Markit.
Iako su Škoda i indijski Tata Motors u avgustu prošle godine odustali od planiranog partnerstva za razvoj automobila namenjenih tržištima u nastajanju, Škoda je i dalje otvorena za saradnju, rekao je Maier. Trenutno Škoda ne pregovara s drugim kompanijama o povezivanju, dodao je Maier.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs