home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Jeep Grand Commander

Dok se trgovinski rat predvođen SAD-om sve više zahuktava, pojedine kompanije već počinju da osećaju posledice uvođenja viših carina, najviše one iz automobilskog sektora, ali i ostalih.

Kina je u petak najavila da će uvesti carine na više od 5.200 američkih proizvoda, ako SAD odluči da sprovede najnoviju pretnju o nametanju 25 posto carina na dodatnih 200 milijardi dolara vrednu kinesku robu.

Početkom godine SAD je uveo i carine na uvoz čelika i aluminijuma iz EU-a, Meksika i Kanade, na što su te zemlje reagovale protivmerama.

Za sada je eskalacijom trgovinskog rata najviše pogođena automobilska industrija - tri velika proizvođača su nedavno upozorila da promene trgovinskih politika štete njihovoj poslovnoj realizaciji.

Ford i General Motors su već smanjili prognoze profita za 2018. godinu, navodeći kao razlog poskupljenje čelika i aluminijuma izazvano američkim carinama. Fiat Chrysler je takođe smanjio prognozu profita za ovu godinu, nakon što mu je pala prodaja u Kini, budući da kupci odlažu kupovine.

I ostale evropske i američke automobilske kompanije su već reagovale povećanjem cena vozila u Kini. BMW je nedavno objavio da podiže cenu nekih svojih modela zbog većih uvoznih carina na američke automobile u Kini. Tesla je takođe objavio povećanje cena dva modela.

Međutim, postoji i pozitivan efakat za Kinu, ističe Anna-Marie Baisden koja vodi istraživanja automobilskog tržišta u firmo Fitch Solutions.

„Videli smo nekoliko proizvođača automobila, uključujući Teslu, da ubrzavaju planove o ulaganju u lokalne proizvodne objekte zbog izbegavanja uvoznih carina", rekla je Baisden.

I kompanije iz drugih sektora takođe razmatraju mogućnosti. „Ironično, neke od najteže pogođenih firmi su američke ili one koje proizvode u SAD-u, iako su američke carine namenjene oporavku domaćih komapnija", navela je Baisden.

Američki proizvođač motocikala Harley-Davidson planira da preseli deo proizvodnje iz SAD-a kako bi izbegao „znatni" teret evropskih carina nastalih kao odgovor na američke carine na čelik i aluminijum.

Izvor: Seebiz.eu

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 683



Komentari