home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen e-Berlingo

Da je električni motor višestruko efikasniji od onog s unutrašnjim sagorevanjem znaju i deca u osnovnoj školi, ali kako se pokazuje benzinci i dizelaši nisu loši u iskorišćavanju goriva samo pri radu ‘u prazno’

Naime, prema istraživanju Američke agencije za energetsku efikasnost i obnovljivu energiju, tipični benzinci koriste tek 12 do 30 posto energije iz goriva kako bi pokretali automobil. Većina energije, između 68 i 72 posto, izgubi se na stvaranje nepotrebne toplote, dok deo ode na napajanje električnih uređaja.

Poređenja radi, prosečni električni automobil iskoristi između 77 i čak 82 posto dostupne energije. Preostali deo se izgubi prilikom napajanja, napajanja električnih sistema i gubitka električnog pogona.

Najveća prednost električnih automobila jeste što regenerativno kočenje vraća do 17 posto utrošene energije nazad u sistem.

Nažalost Amerikanci nisu napravili studiju i za hibridne, odnosno plug-in hibridne automobile koji bi se, verujemo, pokazali u najboljem svetu jer uspešno kombinuju sve prednosti električnih automobila s onima pogonjenih konvencionalnim benzincima (ili dizelašima).

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 854



Komentari