home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Harald Kruger

Evropska komisija je odlučila da promeni najavljene automobilske ekološke norme. Umesto inicijalnog predloga da se ograničenja emisije CO2 smanji za 30 posto do 2030., evropski zakonodavci su izglasali limit od 45 posto.

‘Nadati se redukciji emisije CO2 za 45 posto do 2030 su pusti snovi. To jednostavno nije moguće’ rekao je prvi čovek BMW-a Harald Krüger na otvaranju auto salona u Parizu.

‘Da bi se došlo do smanjenja od 45 posto CO2 trebalo bi da prodajemo oko 70 posto vozila s baterijama’, ogorčen je nemački direktor koji tvrdi da energetska infrastruktura jednostavno ne bi podnela ovu tranziciju.

Redukcija od 30 posto CO2 je granično izdržljiva za automobilsku industriju, smatra BMW-ov izvršni direktor, koji je novinarima potvrdio i da će bavarski proizvođač automobila zadržati planirani kurs prodaje 15 do 25 posto elektrifikovanih vozila do 2025.

BMW je već u septembru prestigao ukupnu prošlogodišnju prodaju elektrifikovanih automobila, a Bavarci se nadaju da će do kraja godine prodati ukupno 140.000 električnih i hibridnih automobila.

BMW trenutno nudi električni i3 i deset plug-in hibridnih modela, a do 2025 bi na putu trebalo da bude čak 20 automobila s nekim oblikom pogona na struju.

U BMW-u su takođe potvrdili da ostaju verni dizelskoj tehnologiji, jer je to jedini način da se zadrže ciljani nivoi emisije CO2.

Prodaja dizelaša bi ipak trebalo da padne. BMW-ovu prodaju trenutno čini 47 posto dizelskih automobila, ali u predstojećem periodu ovaj odnos bi mogao da se stabilizuje na nivou od 25 do 30 posto, smatra Krüger.

Izvor: Tportal.hr



čitanja : 1107



Komentari