
Proizvođači automobila se poslednjih godina sve aktivnije upuštaju u uslužne delatnosti. Jedna od upečatljivijih je takozvana pretplata na automobil kao da je reč o mobilnom telefonu.
Ideja je da umesto kupovine vozila, kao i svih neophodnih aktivnosti oko posedovanja sopstvenog automobila, kupac izabere plaćanje fiksnog mesečnog iznosa i dobije osigurano i redovno servisno vozilo koje čak može i da zameni nakon određenog perioda korišćenja.
Usluga Care by Volvo je doživela priličan uspeh u SAD-u. Šveđani tamo nude dvogodišnje ugovore za najam novog SUV-a XC40 po ceni od 650 do 850 američkih dolara mesečno. Nakon jedne godine, korisnici mogu da zamene postojeće vozilo i da se tako praktično stalno voze u novom automobilu.
Interes je toliki da je Volvo morao da poveća kvotu sa 10 na 15 posto dostupnih vozila i da čak kreira listu čekanja koja se proteže u 2019.
Volvo navodno namerava da poveća broj koncesionara koji će nuditi ovu uslugu.
Pretplata na automobile se nije pokazala uspešnom za sve proizvođače. Cadillac je morao da odustane od servisa ‘Book by Cadillac’ zbog nedovoljnog interesa. Cena njihove usluge je iznosila 1.800 dolara mesečno.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs