home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Roadster

Ugljenična vlakna su jedan od onih egzotičnih materijala čiju širu pri enu u svakodnevnom životu ne možemo da dočekamo

Najveća prednost ugljeničnih vlakana jeste povoljan odnos čvrstoće i mase, pa se najčešće koriste kod supersportskih automobila.

Najveća mana im je visoka cena, ali ovo bi moglo da se promeni zahvaljujući električnim automobilima.

Istraživanje koje je objavio tehnološki univrzitet Chalmers iz Švedske pokazuje, naime, da bi ugljenična vlakna mogla da preuzmu ulogu baterija.

Masivnija proizvodnja ugljeničnih vlakana bi smanjila cenu izrade, pre svega zato što su se vlakna lošijeg kvaliteta, s nezadovoljavajuće orijentisanim kristalima, pokazala puno boljima po pitanju elektrohemijskih karakteristika. Drugim rečima, ovakva ugljenična vlakna mogu da služe poput elektroda.

Lošiji kvalitet ugljeničnih vlakana istovremeno ne znači da ona nisu upotrebljiva u strukturne svrhe.

Leif Asp, profesor sa Chalmersa, tvrdi da manja krutost ovih vlakana s nezadovoljavajuće orijentisanim kristalima i nije problem za automobilsku primenu, jer su čak i takva vlakna čvršća od čelika.

Poređenja radi, ugljenična vlakna s propisno orijentisanim kristalima imaju slabe elektrohemijske karakteristike, ali zato su dvostruko čvršća od čelika.

Moguća primena ove tehnologije nije samo u automobilskoj industriji, već i avionskoj.

Postojeća arhitektura aviona ne omogućava jednostavan proces elektrifikacije vazdušnog prevoza, ali ove okolnosti bi se promenile kada bi avioni sledeće generacije energiju mogli da skladište u trupu od ugljeničnih vlakana.

Izvor: Tportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 624



Komentari