
Uprkos zakonskoj obavezi o korišćenju zimske opreme, mnogi vozači, posebno oni čija vozila raspolažu pogonom na sva četiri točka, veruju da njihovom automobilu zimske gume nisu neophodne.
Da ova samouverenost u praksi nema podlogu dokazuju i video prilozi Tire Racka na YouTubeu.
Ekipa je dva identična modela Toyote RAV4 s integralnim pogonom opremila zimskim i celosezonskim gumama, a onda sprovela nekoliko jednostavnih testova na ledu.
Već na prvom ispitu ubrzanja na klizavoj podlozi do izražaja je došla prednost zimskih guma. Za prevaljivanje udaljenosti od 18 metara iz mesta, Toyoti RAV4 opremljenoj celosezonskim gumama je bilo potrebno 3,7 sekundi, dok je onom sa zimskim gumama bilo potrebno 3,1 s.
Kočenje na ledu je pokazalo potpunu dominaciju zimskih guma. RAV4 sa celosezonskim gumama pri 19 km/h je uspeo da se zaustavi tek nakon 17,3 metra, odnosno čak sedam metara dalje od onog sa zimskim gumama. To je za čitavu dužinu i po automobila lošiji rezultat.
Isti test je Tire Rack sproveo i na limuzinama koje nemaju pogon na sva četiri točka sa sličnim rezultatom. Oba video priloga su u nastavku.
Izvor: Tportal.hr