home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Fiat Panda EuroNCAP

Svi još uvek pamtimo da je evropska bezbednosna agencija pre godinu dana Fiatovom Puntu u ponovljenom testu oduzela sve zvezdice. Sada su sličnu sudbinu doživela još dva modela, oba iz ponude Fiat Chrysler Auta.

Punto više nije u ponudi, izdržao je tek nekoliko meseci nakon katastrofalnih ocena za bezbednost. Nema ni naslednika. Ali zato je na tržištu jednako vremešan i još simpatičniji model. U pitanju je Fiat Panda, a nju EuroNCAP nije testirao još od 2011. godine kada je prošla solidno, s četiri zvezdice. A budući da njena oprema ne ide puno dalje od podsetnika za pojaseve i uvažavajući činjenicu da se radi o prilično starom modelu bilo je jasno da se model neće dobro provesti. Panda je lansirana 2011. godine, ali njena osnova datira iz 2003. godine, kada je Fiat lansirao aktuelnu platformu.

Tako je i bilo pa je konačna ocena čista nula. Da, nula zvezdica, a ako ćemo da širimo priču, za zaštitu odraslih ima 45 %, dece 16 %, pešaka 47 % i sistema asistencije tek 7 %. Da, najprodavaniji auto u Italiji nosi titulu automobila s najnižom ocenom u području zaštite dece otkako EuroNCAP sprovodi ta testiranja. Konkretno, 10-godišnje dete u Pandi će prilikom udarca s boka imati veliku verovatnoću povreda, i to zbog udarca u glavu. U frontalnom sudaru stepen zaštite 6- i 10-godišnjaka je nedovoljan, i to u području glave i vrata.

I novo može da bude nebezbedno

Još više začuđuje rezultat Jeep Wranglera. Iako se radi o nedavno predstavljenom novitetu sa priličnom visokom cenom, nedostatak sistema asistencije je doneo drastičnu kaznu – samo jednu osvojenu zvezdicu.

Michiel van Ratingen iz EuroNCAP-a je izjavio: "Baš je razočaravajuće videti potpuno nov auto na tržištu u 2018. godini koji nema sistem automatskog kočenja i držanja trake. Vreme je da vidimo proizvod iz FIAT-Chrysler grupe koji nudi bezbednost na nivou rivala."

Za razliku od pomenutih, ostali modeli na testu su odlično ocenjeni. Na testu su bili i Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-Pace, Peugeot 508 i Volvo S60/V60, a svi su osvojili maksimalnih pet zvezdica.

Problemi i kod odlikaša

Ali i među njima ima problema. Tako je kod Hyundaija istaknut problem s bočnim vazdušnim zavesama koje kod verzijama s panoramskim staklenim krovom mogu da budu rastrgane pri aktivaciji. Hyundai je problem naknadno otklonio, a vlasnici prve serije će biti obavešteni o naknadnom servisu.

Problema sa vazdušnim jastucima je imao i BMW X5, i to s onim za kolena vozača koji se aktivirao u smeru u kome ne pruža optimalnu zaštitu. Slično je zabeleženo prošle godine kod Serije 5.

Među testiranima se  ističu Audi, Peugeot, Volvo i posebno jaguar I-Pace kao dokaz da automobil može da bude dobar za okolinu, ali istovremeno i veoma bezbedan.

Izvor: Index.hr

Prilagodio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Foto i video: EuroNCAP



čitanja : 796



Komentari