
Motori s unutrašnjim sagorevanjem su značajno napredovali poslednjih 140 godina, ali izgleda da ništa nije uspelo u tolikoj meri da motiviše inovatore na nova dostignuća kao smrtna presuda ovoj tehnologiji.
U poslednjih nedelju dana smo tako saznali da je nemački startap Micro Wave Ignition AG osmislio tehnologiju paljenja smese goriva pomoću mikrotalasa, a sada i britanska kompanija Camcon Automotive benzincima i dizelašima nudi ruku spasa.
Njihov prototipni motor koristi sistem ventila koji uopšte nije povezan s radilicom, već kompjuter i elektromotori svakim ventilom i pripadajućom bregastom osovinom upravljaju individualno.
Inteligentna tehnologija ventila, kako je u Camconu zovu, nudi precizniju kontrolu nad ventilima i smesom goriva i vazduha, pa samim tim i nižu potrošnju i emisiju CO2.
Motoru su, navodno, takođe unapređene performanse, snaga i obrtni moment, a Britanci veruju da digitalizovani ventili garantuju jedinicama s unutrašnjim sagorevanjem zadovoljavanje svih novih ekoloških normi.
Kako sistem funkcioniše u praksi možete videti u priloženom videu. Camconov prototip je baziran na Jaguarovim Ingenium motorima, ali je kompatibilan sa postojećim benzincima i dizelašima ostalih proizvođača.
Izvor: Tportal.hr