home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
PSA Group

Ovo je rast već petu godinu zaredom

Konstantni rast grupacije se nastavio i kroz 2018., dostigavši ​​oko prodatih 3.878.000 vozila.

Osim ovoga, francuska grupacija može da bude izuzetno zadovoljna i s postignutim uspesima. Čitav niz modela je osvojio nagrade u svojim kategorijama širom Evrope (Peugeot Rifter, Citroen Berlingo Van, Opel / Vauxhall Combo), kao i Citroen C3 Aircross. Takođe, ni nove tehnologije nisu prošle nezapaženo. Nagradu za motor godine je odneo PureTech trocilindrični benzinski motor (110 i 130 KS), koji se danas ugrađuje u široku paletu vozila.

Grupa je najavila za 2019. ofanzivu na polju elektrifikacije za sve marke, a sve će pokrenuti DS marka.

Izvor: Autoportal.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs

DOPUNJENO: PSA grupa 2018. prodala rekordnih 3,88 miliona vozila, najviše u Evropi

Francuski proizvođač automobila PSA grupa (Peugeot, Citroen, DS, Opel i Vauxhall) ostvario je u 2018. rekordnu prodaju jer su prodaja Opelovih modela i snažan rast u Evropi neutralizovali pad prodaje na tržištima Kine i Irana.

PSA grupa je prošle godine prodala ukupno 3,88 miliona vozila, 6,8 posto više nego u 2017. godini, kada je kupila poslovanje Opela od General Motorsa, koje uključuje i britanski Vauxhall. Grupa je saopštila da bi bez tog segmenta poslovanja prodaja u 2018. godini bila smanjena za 12 posto, uprkos snažnoj prodaji na evropskom tržištu.

Drugi po veličini evropski proizvođač automobila, iza nemačkog Volkswagena, saopštio je da je 2018. uspeo da poveća ukupnu prodaju "petu godinu zaredom ... u okruženju nepovoljnih privrednih i geopolitičkih kretanja".

Kompanija međutim nije uspela da dostigne ciljani nivo od četiri miliona vozila, a uglavnom se to pripisuje uticaju novih sankcija koje je Iranu nametnuo američki predsednik Donald Tramp kao i padu na kineskom tržištu. PSA je naime u junu objavio da obustavlja poslovanje u Iranu, gde je očekivao prodaju od 300.000 vozila.

Na kineskom tržištu grupa je zabeležila pad prodaje za više od 34 posto, a ukupna prodaja u Kini i jugoistočnoj Aziji je pala četvrtu godinu zaredom.

PSA i njihov kineski partner Dongfeng su u 2014. godini u Kini prodali 740.000 vozila, a za 2018. godinu su postavili cilj od milion prodatih automobila. Kompanija je početkom prošle godine saopštila da očekuje da će novim modelima SUV-a i širenjem distribucijske mreže povećati svoju prodaju u Kini, ali ti planovi se nisu ostvarili.

Na evropskom tržištu PSA je međutim ostvario skok prodaje za 30,6 posto, na 3,1 milion vozila, što čini oko 80 posto ukupne prodaje grupe, dok je u 2017. taj udeo iznosio 65 posto.

Izvor: Seebiz.eu



čitanja : 1081



Komentari