
Stroži testovi su pokazali značajno veću emisiju štetnih gasova iz Mercedes-Benzovih automobila u 2018. pa su u krovnoj kompaniji Daimler najavili agresivniji razvoj električnih i hibridnih modela automobila.
Evropski regulatori su prisilili automobilsku industriju da drastično smanji emisije gasova kako bi se ublažilo globalno zagrevanje, uključujući 40-procentno smanjenje emisije CO2 u periodu od 2007. do 2021. godine.
Zatim ih je skandal s Volkswagenovim falsifikovanjem podataka o izduvnim gasovima iz 2015. godine podstakao da postrože i metode testiranja kako bi pokazivale stvarne uslove vožnje. Rezultat je bio skok prosečne vrednosti emisija u celoj automobilskoj industriji.
Zbog novih testova ali i promene ukusa kupaca i njihovog okretanja težim sportskim terencima (SUV) prosečna emisija Mercedesovih i Smartovih putničkih automobila je porasla za sedam posto u 2018. godini, na 134 grama CO2 po kilometru u 2018. godini.
To otežava smanjenje prosečne emisije na ciljanih 105 grama CO2 po kilometru do 2021. godine.
„Rezultat će biti još intenzivnija elektrifikacija", izjavio je potpredsednik eDrive razvoja u Mercedes-Benz Carsu Jochen Hermann.
Do sledeće godine Mercedes-Benz Cars će povećati broj hibridnih i električnih modela na 20, s pet modela u 2018. godini. Do 2025. godine 40 posto putničkih automobila biće električni ili hibridni automobili, saopštili su iz Daimlera.
„Očekujemo da ćemo ispuniti zacrtani cilj", rekao je predstavnik za odnose s javnošću u osvrtu na predviđanja za 2021. godinu.
Evropski zakonodavci su u decembru odličili da smanje emisiju gasova u periodu od 2021. do 2030. za dodatnih 37,5 posto.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: arhiva Autoblog.rs