home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Vožnja

Funkcioneri zaduženi za bezbednost automobila u Evropskoj uniji su načelno dogovorili koje tehnologije će biti obavezne od 2022. godine.

Lista je prilično duga, ali ne treba se prerano uzbuđivati jer se za sada radi samo o načelnom dogovoru pa bi mogli da prođu meseci pre nego Evropski parlament i Savet zvanično odobre nove mere. Takođe, Evropski parlament neće moći da razmatra nova predložena pravila sve do izbora koji se održavaju u maju.

Ipak, neki predlozi su zaista značajni i mogli bi da budu obavezni za sva nova vozila koja će se prodavati u Evropskoj uniji od 2022. godine, a među njima su sistem kočenja u hitnim situacijama (automobili, kombi vozila), alkotest (automobili, kombi vozila, kamioni, autobusi), crna kutija (automobili, kombi vozila, kamioni, autobusi) kao i limiter brzine (automobili, kombi vozila, kamioni, autobusi).

Alkotest će se koristiti za analizu daha vozača, a ako se utvrdi više promila od dozvoljenog, sistem će onemogućiti pokretanje motora.

Crna kutija je poznata iz sveta aviona, to je uređaj koji beeži podatke poput brzine i statusa sistema u trenutku sudara pa na taj način pomaže istražiteljima da utvrde uzrok nesreće. Beležila bi se brzina, pozicija, kočenje i slično u trenutku nesreće, ali to ne znači da će se pratiti svaki trenutak korišćenja vozila.

Limiter brzine bi se koristio za sprečavanje povećanja brzine iznad ograničenja, a funkcionisao bi pomoću GPS-a i sistema koji bi putem kamera prepoznavao ograničenja brzine na putu. Sistem bi mogao da se zaobiđe privremeno za potrebe preticanja, ali bi i mogao i da se potpuno ugasi pritiskom na dugme.

Izvor: Klix.ba

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 675



Komentari