
Već čitavu deceniju Kina je najveće svetsko automobilsko tržište koje je u prošloj godini "progutalo" više od 28 miliona novih vozila! Poređenja radi, u SAD-u se proda 17,3 miliona novih vozila.
A kada je reč o brendovima, apsolutni kineski šampion je Volkswagen koji u najmnogoljudnijoj zemlji sveta proda tri miliona automobila! Uz podatak da u Evropi plasira "samo" 1,8 miliona automobila, ne čudi da Volkswagen smatra Kinu svojim najvažnijim tržištem.

Zato je zanimljivo videti koji je najprodavaniji model Volkswagena u Kini. To je VW Lavida, limuzina dužine 4.605 mm, predstavljena još 2012. godine, a postavljena na platformu PQ34.

Iako deli platformu s davno penzionisanim modelima koncerna Volkswagen – kao što su Golf "četvorka" ili Škoda Octavia prve generacije – to Lavidi ne smeta da bude bestseler.

Kupci Lavide mogu da biraju između turbo benzinskih motora – 1.2 TSI (110KS) i 1.4 TSI (150KS) – uparenih sa 7-stepenim DSG menjačem s dvostrukim kvačilom.
U prošloj godini kineski kupci su naručili 468.792 primerka Lavide po čemu je ovaj model "tek" na drugom mestu kineskog tržišta – iza limuzine Nissan Sylphy (481.216).
Da bi, ipak, dohvatili titulu bestselera kineskog tržišta, u Volkswagenu su se poslužili malim lukavstvom. Kreirali su veću i moderniju limuzinu, tehnički i optički skoro identičnu novoj Jetti, ali je automobil dobio ime Lavida Plus.
Kada su sabrani prodajni rezultati dve Lavide, Volkswagen je izbio na prvo mesto, ali to je skoro isključivo zasluga starog modela koji izlazi iz pogona kompanije Shanghai Volkswagen Automotive Co.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: Volkswagen