home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Lada Vesta

S vremena na vreme na internetu i drugim medijima pojave se priče o automobilskim maratoncima, četvorotočkašima koji su prešli više stotina hiljada kilometara.

Ovakve priče prijaju automobilskim proizvođačima jer predstavljaju praktičan dokaz o izdržljivosti vozila. Obično se radi o dizelašima i modelima brandova koji su "na dobrom glasu i ceni" – Škodi, Volkswagenu, Toyoti, Mercedesu, Volvou…

Lada Vesta

Lada se baš i ne može pohvaliti imidžom "trajnog automobilskog proizvoda", pa makar u paleti ima i legendarnog terenca Nivu za koju nema prepreka na teškim terenima. Ipak, ovih dana je objavljena vest koja predstavlja odličnu reklamu za modele nove generacije najvećeg ruskog automobilskog proizvođača.

Lada Vesta

Uprava jednog poljoprivrednog gazdinstva u Kabardino-Balkariji, maloj republici na Severnom Kavkazu, pre tri godine je kupila "službenu" Ladu Vestu što je bio početak neverovatnog prijateljstva čoveka i tehnike. Automobil koriste dva vozača koja su do sada prešla 561.862 kilometara, a jedan od njih – Stanislav – svoja iskustva je preneo na Youtube kanalu ruskog automobilskog blogera Ruslana Bakoeva.

Kako izgleda Vesta nakon tri godine i šta su sve korisnici do sada promenili?

Limuzina deluje "pristojno", a na limariji je malo dokaza o polumilionskoj kilometraži. Tek u unutrašnjosti se uočava da je kolo upravljača izlizano, punjenje prednjih sedišta izgubilo svoj prvobitni oblik, iako je zadnja klupa "kao nova"…

Na 1.6 litarskom benzinskom motoru, originalnom Ladinom proizvodu, motorno ulje je menjano svakih 10.000 kilometara. Zupčasti kaiš je promenjen prvi put na 104.000 km, a potom ažuriran na svakih 60.000 km. Motor je "otvoren" na 400.000 km zbog punjenja gorivom lošeg kvaliteta. Osim povećane potrošnje ulja – oko 5 litara na 10.000 kilometara – motor nije zaslužio nijednu negativnu ocenu, čak je i izduvni sistem prva ugradnja!

Disk kvačila je promenjen dva puta, dok je u 5-stepenom Renaultovom manuelnom menjaču (ugrađen na prvim serijama Veste) menjano samo ulje.

Prednji kočioni diskovi su zamenjeni jednom, a zadnji doboši nijednom! Prednji amortizeri su zamenjeni kada je kilometraža prošla pola miliona!

Telo automobila je sačuvano, čak i svetla ne deluju istrošeno. Nisu pronađeni znaci korozije što ne čudi obzirom na blagu klimu Kabardino-Balkarije. Za tri godine bilo je potrebno zameniti čak 7 kompleta gume.

I to je to: Lada Vesta nastavlja svoju misiju, s željom korisnika da dostigne sedmocifrenu kilometražu.

Izvor: Radiosarajevo.ba

Foto: Screenshot / YouTube



čitanja : 4815



Komentari