
Jaguar Land Rover (JLR), britanski proizvođač premium automobila, veruje da električni pogon na baterije možda nije pravo rešenje za najveća SUV vozila, a posebno se to odnosi na njihovo odeljenje Land Rover koji proizvodi isključivo SUV modele. Naravno da se i JLR, kao i svi svetski proizvođači automobila, brine o tome kako svoja vozila dovesti na nultu emisiju.
Samo po sebi kod SUV-ova je problematičan njihov oblik karoserije jer mu treba više energije za savladavanje otpora vazduha, što zahteva i veće baterije kako bi takva vozila imala zadovoljavajući domet.
'Što je vozilo veće, veći je i aero izazov. Ako niste dovoljno oprezni, završite s toliko velikim baterijama i vozila učinite toliko teškim da, dok vozite brzo autoputem, domet nestaje', izjavio je novinarima Nick Rogers, šef inženjerstva JLR-a, na događaju koji je nedavno održan u novom inženjerskom i dizajnerskom centru kompanije u Gaydonu u centralnoj Britaniji.

Land Rover trenutno svojoj paleti dodaje plug-in hibridne modele, uključujući novi Defender, ali do sada nije najavio potpuno električni model na baterije.
Jaguar je bila prva premium mainstream marka koja je ponudila potpuno električno SUV vozilo kada su lansirali model I-Pace, pozicioniran niže od Land Rover SUV-ova, čime su proširili njihovu ponudu. Kako bi ipak stvorili najveće Land Rover SUV-ove s nultom emisijom, 'potencijalno će u igru uvesti druge tehnologije', rekao je Rogers, navodeći vodonikove gorive ćelije kao 'nešto o čemu treba razmisliti'.
JLR je u martu ove godine imenovao novog šefa za vodonik i gorive ćelije, ali do sada nisu najavili nikakvu istraživačku inicijativu za korišćenje te tehnologije. Imenovani Ralph Clague je prethodno bio direktor istraživanja i razvoja gorivih ćelija u kineskom proizvođaču automobila Great Wall Motor.
Zanimljivo je da je 2016. godine bivši tehnički direktor JLR-a Wolfgang Ziebart odbacio automobile s pogonom na gorive ćelije kao 'potpunu glupost', uglavnom zato što su im emisije u životnom ciklusu vozila bile 'katastrofa'.
Rogers je opisao vodonik kao 'fantastično' rešenje jer se vozilo na takav pogon brzo puni, za razliku od onih na baterije, ali je vodonik ostaje problematičan u pogledu emisija. 'To ima smisla samo ako stvarate vodonik s obnovljivom energijom', rekao je on. Uobičajen je način da se za proizvodnju vodonika kao goriva koristi električna energija za razdvajanje vode na vodonik i kiseonik.
JLR bi mogao da ima koristi od svog partnerstva s BMW-om nakon što je u junu dogovorio saradnju s nemačkim konkurentom za vozila s električnim pogonom. BMW trenutno sarađuje s Toyotom na gorivim ćelijama i lansiraće testnu paletu SUV modela X5 i X7 s gorivim ćelijama 2021. godine.
Međutim, BMW je rekao da podržava rešenje s baterijama više od onog s gorivim ćelijama za stvaranje automobila s nultom emisijom. 'Razvoj koji očekujemo po pitanju gustine baterija učinio bi električna vozila na baterije najefikasnijim rešenjem', rekao je Klaus Fröhlich, član odbora BMW Group za razvoj, na marginama događanja kompanije NextGen u junu. Fröhlich je rekao da je pogonski agregat za gorive ćelije deset puta skuplji od potpuno električnog. Cene neće biti uporedive sve do oko 2025., rekao je Fröhlich.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs