home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW Polo

U prvih devet meseci ove godine u Hrvatskoj je prodato 51.337 novih putničkih vozila, što je 2,5 posto više nego u istom periodu prošle godine kada ih je prodato 50.073, dok su u septembru put do kupca pronašla 3.552 nova vozila, uz rast od 22,2 posto u odnosu na 2018. godinu, pokazuju podaci Promocije plus.

Najveći udeo na hrvatskom tržištu automobila u prvih devet ovogodišnjih meseci je imao Volkswagen sa 6.722 prodatih novih vozila (udeo 13,09 posto), dugi je Renault sa prodajom od 4.972 vozila (udeo u ukupnoj prodaji 9,69 posto), a treći je Opel (4.800 vozila i udeo od 9,35 posto). Na četvrtom mestu je Škoda s 4.793 prodatih vozila i udelom od 9,34 posto, a peta je Dacia (3.099 prodatih i udeo od 6,04 posto).

Od početka godine do kraja septembra je prodato uz ostalo i 1.310 Audija, 1.137 BMW-a, 1.009 Mercedesa i 80 Porschea.

U septembru su se najviše kupovala Volkswagenova vozila (601), pa Renaulti (394) i Škode (362).

U devet ovogodišnjih meseci najtraženiji modeli su bili Škoda Octavia (2.750 prodatih), Renault Clio (2.049), VW Golf (1.890), Suzuki Vitara (1.487), te Renault Captur (1.446).

Od ukupnog broja novih vozila od januara do kraja septembra njih 61,5 posto ili 31.548 su bili benzinci, a 35 posto odnosno 17.960 dizelaši. Prodaja hibrida se zaustavila na malih 2,4 posto (ili na 1.221 vozilu), a potpuno električnih vozila na zanemarivih 0,3 posto ili tek na 138 vozila.

Izvor: Seebiz.eu / Promocija Plus

Foto: arhiva Autoblog.rs

Uvoz polovnih vozila u Hrvatsku se drastičn povećao nakon ulaska u EU

Uvoz polovnih vozila u Hrvatsku se drastično povećao nakon ulaska u Evropsku uniju, ali je istovremeno porasla i prosečna vrednost uvezenih polovnjaka.

Prema nedavno objavljenim podacima Hrvatske narodne banke, građani te zemlje su 2018. godine polovnjake koje su uvezli platili 317 miliona evra.

Uvoz polovnih vozila u Hrvatsku se drastično povećao nakon ulaska u Evropsku uniju pa je tako 2013. njihova vrednost bila svega 41 milion evra. Prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), prošle godine je u Hrvatsku uvezeno, odnosno imalo prvu registraciju 79.345 polovnih automobila, što znači da je, kad se taj broj uporedi sa podacima HNB-a, prosečna vrednost ovih vozila oko 4.000 evra, piše Večernji list.

U 2013. godini bilo je uvezeno svega 20.300 polovnjaka prosečne vrednosti 2.000 evra. Dakle, upola manje nego 2018. Te godine je prvu registraciju još uvek imalo više novih nego polovnih putničkih vozila – novih je bilo 28.200. Međutim, od 2014. polovnjaka je više.

Njihov broj je rastao iz godine u godinu, osim 2017. kad je zabeležen blagi pad. Tako je rasla i vrednost automobila koje su uvezla fizička lica. Prema podacima CVH, u 2007. prosečna starost automobila u Hrvatskoj bila je 9,83 godina, a narednih godina bila je sve veća tako da je tek 2018, nakon 11 godina, prvi put ta prosečna starost smanjena.

Što se tiče brendova automobila, za devet meseci ove godine najviše novoregistrovanih vozila (polovnjaka i novih) bilo je marke Volkswagen, a zatim slede Renault, pa Opel, BMW, Škoda, Peugeot, Audi, Ford i Mercedes. Listu 10 najpopularnijih marki automobila među Hrvatima zatvara Citroen.

Izvor: Poslovni.hr / B92.net



čitanja : 679



Komentari