
Ima nešto posebno u neupadljivim automobilima sa sportskim karakterom i živahnim motorom ispod haube. Entuzijasti ih nazivaju „sleeperima“ ili jednostavno spavačima.
Savršen spoj neupadljivog dizajna i sportskih performansi tipično dolazi u formi limuzine ili još bolje karavana. Jer ko bi pomislio da praktičan, pomalo teretni automobil koji svi vide kao savršeno vozilo za nakupca sa zelene pijace može fino da potegne jednostavnim šaltanjem u nižu brzinu i dodavanjem gasa? S godinama Audi je izgradio imidž prepoznatljivog proizvođača tih uspavanih sportista.
Brzi Audijevi karavani su postali predmetom poštovanja i obožavanja svih onih vozača koji ne pate za skretanjem pogleda na sebe. Njima je puno veće zadovoljstvo iznenaditi nenadanog prolaznika glasnim zvukom motora i brzinom kakvu povezujemo sa sportskim automobilima. Audi je ipak premium marka a uz to ide i pripadajuća premium cena.

Na kraju krajeva, već i vrapci na grani znaju da neupadljivi Audijevi karavani idu jako jako brzo, ali zato gotovo niko ne zna da Volkswagen Passat Variant iz 1992. godine može da drži korak sa savremenim sportskim kompaktima. U duhu istinskog spavača, ovaj Passat VR6 je u potpuno fabričkom stanju, bez trunke naknadnih prerada ili tjuninga. Takve egzibicije ostavimo za izraubovane dizelaše sa preko pola miliona kilometara na satu. Ovaj ima skromnih 87.276 kilometara, piše portal Vozim.hr.

Dok ćete za polovnog Audijevog spavača poput RS6 Avanta morati da izdvojite preko 80.000 evra za dobru godinu ili za starijeg i slabijeg S6 Avanta oko 25.000 evra, ovaj Passat VR6 sa 2.8 litarskim šestocilindrašem će vas koštati skromnih 8.750 evra plus troškovi jer se automobil nalazi u Holandiji
Nemojte nas pogrešno shvatiti, ne želimo reći da je ovaj Passat star 27 godina konkurencija Audijevim i sličnim sportskim karavanima od pre nekoliko godina, ali da ćete postići sličan efekat i to sa više stila i za puno manje novaca jeste prilično sigurno. Ako pogledamo brojke koje stoje iza njega, videćemo da se radi o automobilu odličnih performansi za svoje godine i klasu.
Iz 2.8 litarskog motora izvlači 174 KS i 235 Nm obrtnog momenta, dovoljno da do 100 km/h dođe za 8.6 sekundi sa krajnjom brzinom od 218 km/h. Priznaćemo da za sličnu sumu novaca možete kupiti Passat B7 sa snažnim ali štedljivim dizelom i sličnim performansama, ali složićete se da takav automobil nema ni približno šarma i stil poput ovog 27-godišnjaka sportskih manira.
Primerak Passata VR6 pred vama je odlično opremljen za automobil iz 1992. godine pa tako ima električni krovni prozor, električno podizanje prozora i podešavanje retrovizora, servo volan, centralno zaključavanje, putni kompjuter, prednja sedišta podesiva po visini, kožni volan, ABS, EDS blokadu diferencijala, maglenke… da ne nabrajamo dalje, ful oprema za 1992. godinu.
Izvor: Vozim.hr
Foto: Auto Leitner