home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Testiranje

Evropska komisija (EK) od 1. januara 2020. kažnjavaće proizvođače automobila za svaki prekobrojni gram ugljen dioksida (CO2 ) iznad zacrtanog proseka od 95 grama po pređenom kilometru i to iznosom od 95 evra po gramu, prenosi Hina.

To proizlazi iz rigorozne Uredbe o utvrđivanju standardnih vrednosti emisije CO2 za nove automobile i nova laka privredna vozila kojom EK od proizvođača automobila traži da prosečni automobili prodat na tržištu Evropske unije (EU) već sedeće godine emituje isključivo niskih 95 g/km, a samo pet odsto prodatih vozila moći će da ima veću emisiju ugljen dioksida od zacrtane.

Sve to vodi i prema poskupljenju cena novih automobila jer prodavci neće sami moći da kompenzuju penalizaciju. Prema proceni konsultantske kuće "Euler Hermes", cena novog automobila već će u 2020. godini u proseku porasti za 2,6 odsto, što je tek početak talasa poskupljenja, navodi Jutarnji list.

Prosečna emisija CO2 dizelskih automobila je 121,5 g/km te su vrlo blizu emisiji benzinskih automobila koja iznosi 123,4 g/ km. Naime, od 2010. do 2016. događao se konstanti pad prosečne emisije CO2 iz ličnih automobila za gotovo 22 g/km, no emisija se 2017. povećala za 0,4 g/km, a u 2018. za 2,0 g/km.

Neki od glavnih činilaca koji doprinose povećanju emisije novih ličnih automobila u 2018. su rastući udeli benzinskih automobila u novim registracijama, pogotovo u segmentu SUV vozila koja troše više goriva i emituju više CO2.

Prosečna emisija CO2 novih automobila prodatih u EU tokom 2018. bila je 120,6 g/km, a ako tako bude i 2020, proizvođači će morati da plate ogromne kazne. Procene stručnjaka govore o kaznama čiji se iznos kreće od 20 pa do 35 milijardi evra, a iznosi kazni će se izračunavati na osnovu broja prodatih, a ne proizvedenih automobila.

EU, uz ostalo, nastavlja da zateže kaiš te će nakon 2021. godine smanjiti ciljeve CO2, za 15 odsto u odnosu na 2021. godinu do 2025, a 2030. smanjenje bi trebalo da iznosi 37,5 odsto. S obzirom na to da je razvoj tehnologije kojom bi se zacrtani cilj EK trebao ostvariti prilično skup, deo troška preliće se na kupce već sledeće godine.

Uredba EK vodi i forsiranju "ekološki" prihvatljivih izvedbi vozila, što znači da bi već 2020. na tržištu moglo biti puno hibrida, plug-in hibrida i električnih automobila te će i proizvođači morati da ubrzaju prelazak na električni pogon, piše Jutarnji list.

Izvor: Hina / Jutarnji List

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 1039



Komentari