
Kako prenosi Tanjug, nemački dnevnik „Velt” piše da će projekat izgradnje Folksvagenove fabrike u Turskoj zavisiti od daljeg razvoja političke situacije u vezi sa turskom ofanzivom u Siriji.
List podseća da je Folksvagen privremeno stavio „na led” planove za otvaranje fabrike u Turskoj nakon što je turska vojska započela vojnu intervenciju u Siriji.
„Pratimo razvoj događaja. Planovi za Tursku su trenutno na čekanju. Ne tražimo aktivno alternativne lokacije”, prenosi „Velt” jučerašnju izjavu šefa proizvodnje Folksvagena Andreasa Tostmana, i ocenjuje da, u zavisnosti od daljeg političkog razvoja, kompanija ostavlja sebi otvorenim dalje mogućnosti.
Za realizaciju novog proizvodnog pogona ima još dosta vremena, što, kako ističe „Velt”, ostavlja mogućnost da se, u slučaju problema, donese odluka o izgradnji fabrike na drugom mestu, na primer u istočnoj Evropi, bez da dođe do većih problema sa proizvodnjom.
Dodaje da je planirano da proizvodnja automobila Pasat i Škode Superb u novom pogonu počne 2022, prenosi Tanjug.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs
I BiH želi Folksvagen: Predložene dve lokacije
Bura oko privlačenja nemačke investicije od 1,3 milijarde evra ni danas se nije stišala u regionu.
Iako je iz Folksvagena juče saopšteno da trenutno ne traže alternativne lokacije za izgradnju nove fabrike, zvaničnici zemalja u regionu nastavili su da informišu javnost o njihovim potencijalnim šansama. Poslednja se u trku uključila Bosna i Hercegovina.
"Poslali smo i mi pismo interesa i sada čekamo. Nismo odustali", rekli su iz kancelarije premijera FBiH Fadila Novalića za "Dnevni avaz". Prema informacijama, za gradnju nove fabrike ponudili su dve lokacije, obe na području Kantona Sarajevo.
"Jedna je na mestu gde je bio TAS i druga na području opštine Novi Grad. Njima treba ogromna površina, a takvih baš nema puno. Ponudili smo i neke pogodnosti, uslove finansiranja", istakli su upućeni u pitanje, ocenivši da ni Turska nije sto odsto odbačena, prenosi Blic.
Ističu da je postojao spor između nemačkog Folksvagena i sarajevskog Preventa zbog ulaganja u firmi Folksvagen Sarajevo, ali, prema nezvaničnim informacijama, on se rešava.
Izvor: Blic.rs
Hrvatski mediji: Teško da će Folksvagen doći kod nas
Izgledi za to da Hrvatska dobije Folksvagenovu investiciju nisu bili veliki ni pre, a ni sada se nisu popravili, piše Poslovni dnevnik.
Nemačka kompanija najavila je pred kraj prošle godine selidbu dela pogona prema jugoistoku Evrope, jer je radna snaga u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj i Mađarskoj postala preskupa..
Iako je ministar privrede Darko Horvat svom nemačkom kolegi Peteru Altmajeru pokazao spremnost da Hrvatska prihvati deo proizvodnje koju Folksvagen planira da premesti iz Nemačke, mali su izgledi da se tako nešto i ostvari.
Naime, ova fabrika je još letos donela odluku da će proizvodnju modela škoda superb iz Češke ipasata iz Nemačke preseliti u novu fabriku u Turskoj, u Manisu kod Izmira, a potvrdila je da ne traži novu lokaciju za veliku investiciju od 1,4 milijarde evra.
Folksvagen je svoju novu firmu u Turskoj već registrovao pre nekoliko nedelja, ali je 15. oktobra zamrzao odluku zbog političkih razloga. Povod je bila intervencija Turske u Siriji, koju su Nemačka i ostale članice EU oštro osudile, zatraživši od Ankare da prekine vojnu operaciju, što je turski predsednik Erdogan nakon nekoliko dana i učinio.
Prema pisanju zapadnih medija, Folksvagen je unapred planirao Tursku kao najbolju varijantu, ali je u priču ubacio još tri države kako bi dobio što bolje uslove za investiciju. Nemački ARD letos je objavio da je Turska izabrana zato što ima najveće tržište, čak 82 miliona stanovnika. Na području Izmira svoje su fabrike već otvorile i kompanije Ford, Reno, Mercedes Traks i Tofas, što znači da tamo postoji gotova mreža isporučilaca delova.
Izvor: Poslovnidnevnik.hr