home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Nemačka putevi

Radi se o nacrtu dopune zakona o drumskom saobraćaju, koji je odobrila vlada. Predlog još samo treba da prođe raspravu i glasanje u parlamentu.

U kolovoznim trakama označenim za javni gradski prevoz, već sada se mogu naći taksi vozola i biciklisti. Prema najavama, opštine će moći istu mogućnost da dozvoli putničkim vozilima sa najmanje tri putnika u vozilu, da koriste ove trake. Vlada želi da promoviše zajedničku upotrebu automobila.

Međutim, ne podržavaju svi politički akteri u Nemačkoj ovu ideju i plan, koji je predstavio ministar saobraćaja i digitalne infrastrukture, Andreas Scheuer (CSU). Prema mišljenjima Zelenih (Die Grünen), to nema smisla, jer to neće učiniti gradski javni prevoz atraktivnijim. Suprotno tome, to može dovesti do "začepljenja" kolovozne trake.

"To neće dovesti do preusmeravanja saobraćaja ka automobilima, već će samo blokirati autobuse." - istakao je Oliver Luksic, stručnjak za saobraćaj iz druge opozicione stranke - slobodnih demokrata  (FDP - Freie Demokratische Partei).

Kritike su uputile i ekološke organizacije i udruženja nemaćkih gradova, koje smatraju da u autobuskim trakama nema mesta za putničke automobile. Oni su istakli i da bi u nekim situacijama policiji bilo teško da utvrde tačan broj vozila u automobilu. Ministar Scheuer na kritike odgovara, da gradovima treba dozvoliti da sami odluče da li će iskoristiti ili neće iskoristiti ovu mogućnost. Izmene Zakona o drumskom saobraćaju donose i druge promene, kao što su bolja zaštita biciklista, više kazne za parkiranje na trotoaru i više kazne za one koji ne poštuju pravila o pravljenju slobodnog prostora za vozila hitnih službi.

Izvor: Automagazin.rs

Foto: DPA



čitanja : 331



Komentari