
Kako vreme prolazi, tako su bezbednosni propisi u saobraćaju sve strožiji, a proizvođači automobila moraju da osmišljavaju rešenja. Jedno od takvih je otkriveno u Ferrarijevom patentu.
U svrhu povećanja zaštite vozača i putnika, A stubovi postaju veći, ali to s druge strane smanjuje vidljivost, odnosno preglednost. Međutim, čini se da Ferrari ima rešenje za ovaj problem, a to je verzija Halo sistema iz Formule 1 namenjena drumskim automobilima. Cilj ovog rešenja je da se poveća čvrstoća potrebna za optimalni strukturalni integritet.
Proizvođači neretko tehnologiju iz sveta trka prenose na drumske automobile, ali je prošlo dosta vremena otkako je industrija imala inovaciju poput Ferrarijeve.
Halo sistem postavljen u centralni deo vetrobranskog stakla omogućava mnogo manje A stubove, čime se značajno povećava preglednost.
Neki će pomisliti da stub smanjuje preglednost prema napred, ali je to Ferrari rešio ugradnjom kamere koja omogućava da se ono ispred Halo sistema projektuje na njegovoj unutrašnjoj strani. Slično digitalno rešenje je iskorišćeno da se zameni retrovizor, a to smo već videli u trkačkim i drumskim automobilima.
Mnogi GT3 automobili imaju centralno postavljene vertikalne brisače što nije baš praktično za drumsku upotrebu, a u slučaju centralnog stuba na Ferrariju, brisači bi se mogli postaviti na sredinu vetrobranskog stakla vertikalno, što bi doprinelo aerodinamici.
Da li će i kada bi ovo rešenje moglo da ugleda svetlost dana, za sada nije poznato, ali bi sigurno promenilo standarde u dizajniranju automobila, kao i performanse.
Izvor: Klix.ba / Motor1. com
Foto: Ferrari