
Otprilike tri miliona javnih mesta za punjenje biće potrebno za 44 miliona električnih vozila u 2030. godini ako Evropska unija do 2050. godine želi da postane klimatski neutralna, pokazuju nova istraživanja istraživačke grupe Transport & Environment (T&E).
To je preko 15 puta više od 185.000 javnih punjača koji su trenutno dostupni u EU, a koji su dovoljni za trenutnu električnu flotu, ali ne i korak s rastućim tržištem nakon 2020. godine, prenosi Tportal.hr.
Za finansiranje potrebnih punjača, procenjuje se, u Evropi je u sledećih 11 godina potrebno 20 milijardi evra ili prosečno 1,8 milijardi evra u privatnim i ciljanim javnim ulaganjima. To je danas samo tri posto godišnjeg troška EU na drumsku infrastrukturu. T&E tvrdi da je ovo poslovna prilika i da sufinansiranje može doći iz evropskog plana ulaganja, koji će podržati milijardu evra održivih ulaganja u sledećoj deceniji u okviru Zelenog plana EU (Green Deal).
Punjenje kod kuće i na radnom mestu mora da bude prioritet, a između 20 i 30 posto tih punjača će biti potrebno u ugroženim i manje naseljenim područjima kako bi se obezbedilo da svi imaju koristi od vozila s nultom emisijom.
Lucien Mathieu, analitičar T&E, ističe: 'Zeleni plan za saobraćaj može da se desi samo s nultom emisijom infrastrukture. To znači uložiti novac u postavljanje mreže javnih punjača, posebno kod kuće i na poslu, a ne u izgradnju više fosilnih gasovoda. Do sada je broj punjača išao u skladu s potražnjom, ali predstojeći električni rast potrebno je napuniti velikim širenjem mreže za punjenje'.
Predstojeća revizija EU direktive o alternativnom gorivu je presudan trenutak za Evropsku komisiju da pomogne vozačima kako bi što lakše podneli troškove i pomogne preduzećima da plove na talasu elektrifikacije. Ove godine to mora da se preispita i da se pretvori u uredbu s ambicioznim ciljevima kako bi se osigurala brza i usklađena ugradnja punjača u celoj Evropi.
'Prelaskom na električna vozila stvoriće se prilika za evropsku industriju od više milijardi evra u radu mreža, proizvodnji i ugradnji kao i održavanju javnih naknada. EU mora da učini sve što može kako bi se borila protiv klimatskih nepogoda, istovremeno podržavajući radna mesta u Evropi', ističe Lucien Mathieu.
Analiza T&E-a se bazira na novoj mernoj jedinici infrastrukture javnih punjača koju je razvila kako bi pomogla regulatorima da postave ciljeve i odrede koliko javnih punjača će biti potrebno.
Saobraćaj je najveći klimatski problem u Evropi. Automobili emituju 44 posto emisije CO2 iz saobraćaj i njihov uticaj i dalje raste. Da bi ostvarila ambiciju Zelenog ugovora EU-a, Evropi će biti potrebno 40 posto novih automobila koji će imati nultu emisiju do 2030., a poslednji automobil s motorom s unutrašnjim sagorevanjem će morati da se prodaju najkasnije do 2035. godine.
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs