home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Mini e

Od 1. februara Ujedinjeno Kraljevstvo je nakon 47 godina zvanično van Evropske unije. To je prva zemlja koja je to učinila, a ova odluka Britanaca imaće posledice i po domaću automobilsku industriju, prenosi B92.

Mnogi proizvođači automobila već su prilagodili svoje planove kako bi umanjili gubitke što je više moguće, ali doći će i do smanjenja broja radnih mesta i zatvaranja pojedinih postrojenja. Na primer, Honda će zatvoriti fabriku u Svindonu krajem 2021, dok je Jaguar Land Rover za kraj ove godine najavio privremeno zatvaranje tri fabrike automobila i fabrike motora.Ford, Rolls-Royce i Aston Martin izrazili su zabrinutost zbog negativnog uticaja koji se očekuje nakon Bregzita, a sada još jedan proizvođač automobila iznosi detalje o tome kako će odvajanje Ujedinjenog Kraljevstva od zajedničkog evropskog tržišta uticati na njegovo poslovanje.

Portparol MINI-ja, brenda koji je u vlasništvu BMW-a, izjavio je za Rojters da će proizvodni ciklus aktuelne generacije model te marke biti produžen u odnosu na prosečan životni vek modela koji se u današnjoj auto-industriji kreće oko šest godina. Kako je objašnjeno, do ovog će doći zbog Bregzita, ali i potrebe kompanije da smanji troškove poslovanja. Naime, BMW grupa želi da uštedi 12 milijardi evra do 2022. godine, kroz rezanje troškova razvoja novih modela i smanjenje palete motora i menjača za svoja vozila.

Kako prenosi Rojters, automobilski analitičari procenjuju da razvoj nove mehaničke platforme nekog od proizvođača u proseku košta oko milijardu evra. Postojeće automobile takođe treba prilagoditi da bi se ispunili stroži propisi o emisiji gasova, čime se dodatno povećavaju troškovi za proizvođače automobila. Dodatno opterećene ulaganjima u razvoj električnih vozila, automobilske kompanije moraju se prilagoditi da bi ostale profitabilne na sve izazovnijem tržištu.

Godina koja je iza nas nije bila sjajna za MINI, s obzirom da je prodao 346.639 automobila uz smanjenje od 4,1% u odnosu na 2018. Posebno je loš bio decembar 2019, kada je zabeležen pad od zabrinjavajućih 17,7% u poređenju sa istim mesecom 2018. godine. Početak 2020. doneo je izvestan optimizam, jer je MINI saopštio da je skoro 80.000 potencijalnih kupaca izrazilo interesovanje za električni model ovog brenda, ali ostaje da se vidi koliko njih će na kraju odlučiti da auto zaista i kupi.

Izvor: B92.net

Render: arhiva Autoblog.rs / Autobild.de



čitanja : 506



Komentari