home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes A Plug-in

Plug-in hibridi bi trebalo da zagađuju manje od klasičnih benzinaca i dizelaša, zar ne? Logika je sledeća – za pogon se brinu kombinacija benzinca i elektro motora kao i baterije, a upravo pomenuta kombinacija rasterećuje benzinski motor.

Ipak, kako piše Jutarnji.hr u praksi su stvari nešto drugačije. Naime, prema novim istraživanjima, hibridi zagađuju puno više nego što zvanične brojke govore, prenosi Daily Mail. Koji je razlog? Pre svega, takvi modeli zbog pomenutog elektro motora i baterije su nešto teži od klasičnih benzinaca. Tome treba dodati činjenicu da većina vlasnika plug-in hibrida svoje modele ne koristi na propisan način. Odnosno, retki se odlučuju na samo punjenje kroz utičnicu, pa su im kapaciteti elektro motora često neiskorišćeni, odnosno zbog prazne baterije automobil mora da koristi punu snagu klasičnog benzinca, što dovodi do veće potrošnje i zagađenja u odnosu na situaciju u kojoj bi plug-in hibrid svoje putovanje započeo s punom baterijom.

Inače, u Velikoj Britaniji su odlučili da zabrane prodaju ne samo benzinskih i dizelskih, već i plug-in hibridnih automobila do 2035. godine, što je izazvalo šok i nevericu. Naravno, do tada ima još vremena, ali ostaje pitanje da li će to biti izvodivo, odnosno da li moći da se izgradi potrebna infrastruktura.

„Vozači plug-in hibrida ne koriste svoje modele na odgovarajući način, te postižu tek jednu trećinu električnog dometa, a pritom troše i do tri puta više od brojki na papiru, čime rizikuju veću emisiju štetnih gasova, rekla je Ewa Kmietowicz, šefica tima koji se bavi klimatskim promenama u Velikoj Britaniji za Telegraph i dodala da će uskoro prosečni električni automobil biti sposoban da pređe preko 240 km s jednim punjenjem čime će se, prema njenim rečima, smanjiti potreba za hibridima.

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: arhiva Autoblog.rs



čitanja : 970



Komentari