
Kako vreme prolazi tako druga generacija VW Golfa u svojoj nemačkoj domovini počinje da stiče kultni status koji se može porediti s popularnošću na našim prostorima.
Jedna verzija je posebno cenjena: Reč je o modelu Golf Syncro Country, unikatnom kvazi-terencu na bazi "dvojke", koji ide kao alva na tržištu polovnjaka i oldtajmera, piše Radiosarajevo.ba.
Dovoljno je reći da se najjeftiniji primerci Countryja prodaju za 10-ak hiljada evra iako su prešli po 300.000 kilometara. A vlasnici onih bolje očuvanih primeraka, s manjom kilometražom, traže više od 20 hiljada evra za kompaktni terenac!
Neverovatne cene za automobil koji je pri tri decenije stigao na tržište, što znači da ove godine stiče status oldtajmera. Ipak, čuđenju nema mesta ako se zna da je za 18 meseci napravljeno svega 7.735 primeraka Golfa Country.

Ironično, malo kome je 1990. godine bilo jasno šta Volkswagen želi s ovim modelom. Legendarna "dvojka", tada već sedam godina prisutna na tržištu, odbrojavala je dane do dolaska naslednika, a VW je od 1986. u ponudi imao Syncro verziju Golfa s pogonom na sva četiri točka.
Ipak, šefovi Volkswagena su odlučili da lansiraju Country koji je zamišljen kao dodatna verzija Golfa CL Syncro. U odnosu na obični Syncro ogibljenje Countryja je podignuto 63 mm (na 180 mm) što je - zajedno s rezervnim točkom na poklopcu prtljažnika, plastičnim trepavicama za zaštitu pragova i podvozja - novom modelu dalo optiku pravog terenca.
Ipak, Country se nije mogao pohvaliti preteranim off-road sposobnostima jer pogon 4x4 – razvijen u kompaniji Magna Steyr Puch u Gracu, gde je Country i silazio s trake – nije imao blokadu diferencijala.
VW Golf Country je pokretao 1,8 litarski benzinac (98 KS), na kraju je ponuđena i verzija Country GTI s 107 konja, a bilo je nekoliko posebno opremljenih edicija.
Malo ko je tada očekivao da će Golf Country doživeti zakasnelu slavu. Pokazalo se da je ovaj model bio prethodnik klase SUV (Sport Utility Vehicle) koju će 1994. godine pokrenuti u velikom stilu Toyota RAV4.
Izvor: Radiosarajevo.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs