
Vozači koji prolaze kroz crveno svetlo, ne propuštaju pešake i uglavnom voze nesmotreno i prebrzo, najčešće su oni koji voze brze nemačke automobile, prenosi Index.hr.
Nova studija je pokazala da se vozači brzih automobila ređe zaustavljaju kako bi dozvolili pešacima prelazak ulice; verovatnoća da će ovakvi vozači usporiti smanjuje se za 3% na svakih dodatnih 1000 dolara vrednosti njihovog vozila, piše CNN.
Istraživači sa Univerziteta u Nevadi u Las Vegasu nagađali su da vlasnici skupih automobila "osećaju superiornost u odnosu na druge učesnike u saobraćaju" i da su manje sposobni da saosećaju s pešacima. Do ovog zaključka su došli nakon što su stotine dobrovoljaca zamolili da pređu ulicu na pešačkom prilazu, snimajući i analizirajući reakcije vozača automobila.
Istraživačima su pomagali po jedan belac i crnac, kao i po jedna belkinja i crnkinja. Došli su do zaključka i da će se vozači češće zaustaviti ako se na pešačkom prelazu nalazi žena ili bela osoba. Vozila su se zaustavila u 31% slučajeva za žene i za belce, u poređenju s 24% slučajeva za muškarce i 25% slučajeva za tamnopute pešake.
Ali najbolji indikator da li će se automobil zaustaviti bio je njegova vrednost, otkrili su istraživači.
"Isključivanje iz tog sloja društva, slabija sposobnost razumevanja i saosećanja prema drugim ljudima, kao i doza narcisoidnosti mogu dovesti do nedostatka empatije prema pešacima", navodi se u studiji.
A otkrivanje korelacije između vrednosti automobila i načina ponašanja nije ništa novo; istraživanje u kojem su obuhvaćena 1892 vozača, objavljeno prošlog meseca u časopisu Transport and Health, otkrilo je da su muškarci koji poseduju brza vozila češće neempatični, tvrdoglavi i spremni na raspravu.
"Primetio sam da su oni koji prolaze kroz crveno svetlo, ne propuštaju pešake i uglavnom voze nesmotreno i prebrzo, najčešće oni koji voze brze nemačke automobile", izjavio je Jan-Erik Lönnqvist sa Univerziteta u Helsinkiju u saopštenju za javnost. On je želeo da otkrije kakve osobe kupuju skupe automobile, kreirajući test osobenosti finskih vlasnika automobila.
"Odgovori su bili nedvosmisleni. Muškarci koji su egocentrični, tvrdoglavi, teški za razgovor i neempatični najverovatnije imaju automobil visokog statusa poput Audija, BMW-a ili Mercedesa. Ove osobine objašnjavaju želju za posedovanjem proizvoda visokog statusa, a iste osobine takođe objašnjavaju zašto takvi ljudi krše saobraćajne propise češće od ostalih", dodao je Lönnqvist.
Njegova studija je citirala prethodna istraživanja koja su ukazivala na to da vozači iza volana skupog vozila verovatnije krše saobraćajne propise ili voze nepromišljeno.
Ali otkrio je da i savesni ljudi takođe žele skupe modele automobila.
"Ovakvi ljudi su po pravilu ugledni, ambiciozni, pouzdani i dobro organizovani", navodi se u saopštenju. "Oni vode računa o sebi i svom zdravlju i najčešće su dobri radnici."
Izvor: Index.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs