home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA
Servis

Kako se trenutno nalazimo u nezavidnoj situaciji i odlazak kod majstora nije idealno rešenje, evo šta sve možete popraviti i sami.

Naravno da je važno da umete da zamenite određene stvari na automobilu, ali sve i da to ne umete da izvedete postoje profesionalci koji će to uraditi umesto vas, piše B92.

Sada kada majstori nisu dostupni zbog vanredne situacije, određene stvari biste morali da odradite sami, a evo spiska nekoliko njih koje zapravo i možete uraditi:

Možete zameniti točak

Jedna od najvažnijih stvari koju vozači prvu inače i nauče, jeste menjanje guma.

To zna da bude i noćna mora, pogotovo kada vam se desi noću na nepreglednom delu puta, a evo zanimljivog videa koji vam može pomoći prilikom zamene guma.

Pritisak u gumama

Ukoliko su vam gume dobro napumpane to će smanjiti i potrošnju goriva, a i produžiće vek trajanja vašim pneumaticima.

Suviše nizak pritisak pogoršava sve vozne karakteristike vozila, na primer stabilnost i upravljivost, a utiče i na neravnomerno habanje guma. Premalo napumpani pneumatici su loši kako u pogledu bezbednosti i potrošnje goriva tako i sa aspekta veka trajanja pneumatika.

Kad je pneumatik previše napumpan, u kontaktu sa putem je manji deo njegove površine. To izaziva brže i neravnomerno habanje, a osim toga pneumatik ne obezbeđuje maksimalno prijanjanje, zbog čega vozač može da ima probleme u kontroli nad vozilom i pri kočenju.

Stručnjaci savetuju da u pogledu pravilnog pritiska u pneumaticima poštujete preporuke proizvođača vozila navedene na etiketi ili pločici koja se nalazi u blizini vozačevih vrata, na poklopcu rezervoara za gorivo ili u priručniku za upotrebu vozila.

Sve od 1.8 do 2.4 bara se toleriše, a na novijim automobilima će vas ionako upozoriti signalna lampica.

Pokretanje automobila kablovima

Dakle, svi znaju da "plus" ide na "plus", a da "minus" ide na "minus". Ne treba biti Ajnštajn da bi povezao ove stvari.

Kada se dva automobila isključe, a kablovi ispravno povežu, tada se motor upali i sačeka se negde oko pet minuta kako bi se akumulator napunio.

O ovim stvarima se mora dobro voditi računa, pošto bi u slučaju pogrešnog povezivanja kablova moglo da dođe do kratkog spoja, pa i požara.

A to niko ne želi...

Zamena brisača

Zamena brisača nije nikakva nauka iako se vrlo lako može desiti da ne primetite da su vam se metlice istrošile.

Oni iskusniji mogu da ih zamene već za nekoliko minuta, ali uz pravilno uputstvo vam neće trebati duže od 15 minuta za isti takav posao. Nije baš idealno, ali barem vam neće trebati pomoć.

Prvo se stari brisači skinu, ako je priključak u obliku slova J, odnosno U, brisač je u većini slučajeva samo stavljen na adapter. Ukoliko imate moderniji priključak, verovatno ćete samo pritisnuti jezičak.

Sada treba biti oprezan. Kada sklonite brisače pred vama će ostati samo "ruka", ali, problem je što će tu ostati opruga i ukoliko se ruka brisača istrgne i udari po staklu, postoji verovatnoća da će ono da prsne.

Ukoliko je sve odrađeno koliko treba, samo treba pratiti uputstva sa kutije i posao je završen i potrebno je proveriti da li brisači rade.

Na vetrobransko staklo nanesite malo tečnosti za čišćenje vetrobranskog stakla i nekoliko puta uključite brisače.

Provera tečnosti

Tekučnosti kao što su motorno ulje, ulje za kočnice, tečnost za malopre pomenute brisače i rashladna tečnost (npr. antifriz) jesu životna snaga svakog automobila.

Da biste proverili ove tečnosti, morate biti donekle upoznati sa svojim motorom, pa bi bilo poželjno dobro pogledati uputstva koje ste dobili uz automobil.

Tu ćete pronaći informacije kako pravilno pratiti nivo tečnosti i koliko se često to treba uraditi.

Koristan savet, uvek pustite motor da se ohladi pre nego što počnete proveru.

Izvor: B92.net

Foto: Justin Sullivan/Getty Images



čitanja : 376



Komentari