
Broj novoregistrovanih automobila u Nemačkoj je prošlog meseca bio za 38% manji u odnosu isti period 2019.
Kako prenosi B92, u jeku pandemije koronavirusa, u Nemačkoj je u martu prodato 215.119 novih automobila, što je četrdesetak odsto manje u poređenju sa istim mesecom prethodne godine.
Tržišni lider, Volkswagen zabeležio je pad od 35%, Mercedes 28%, a BMW 21%. Audi je "potonuo" za 37%, a Ford je prepolovio svoju prodaju iz marta 2019, piše Autonews Europe.
Nisu baš svi proizvođači automobila prošli tako loše. U poređenju sa ostalima, može se reći da su Tesla i Lexus ostvarili prilično dobar prodajni rezultat. Tako je Tesla imao pad od svega 4,4%, a Lexus je zabeležio minus od samo 2,8%. Ukoliko se posmatra prodaja od početka godine, Lexus stoji čak izvanredno, jer je za prva tri meseca ostvario za 50,3% veću prodaju u odnosu na isti period 2019.
Od brendova koji su u Nemačkoj u periodu januar-mart bili u plusu, tu su još DS, Jaguar, Porsche i Seat. Upada u oči da svi ovi brendovi, osim španskog proizvođača, pripadaju premijum klasi, a jedino je Porsche nemački proizvođač.
Jedan od razloga za ovako veliki pad prodaje novih automobila u Nemačkoj leži u činjenici da su prodajni saloni u toj zemlji zatvorili svoja vrata za potencijalne kupce u drugoj polovini meseca. Ukoliko se nešto bitno ne promeni u aprilu, a za to su male šanse, pad prodaje će biti još dramatičniji, kažu u nemačkom udruženju uvoznika i prodavaca automobila.
Ipak, u odnosu na ostala velika tržišta EU, Nemačka čak i ne stoji tako loše. Tako je prodaja automobila u martu u Italiji smanjena za čak 85%, u Francuskoj za 72%, a u Španiji za 69%.
Izvor: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs
Prodaja automobila u Britaniji pala 40 odsto
Kako prenosi Tanjug, broj registrovani novih automobila u Britaniji pao je u martu za 40 odsto međugodišnje zbog krize virusa korona, koja je pogodila ekonomiju i primorala mnoge potencijalne kupce da ne izlaze iz svojih domova, pokazuju današnji preliminarni podaci udruženja autoindustrije.
Ukupno je prodato oko 250.000 vozila, što je najslabiji podatak za bilo koji mart od 1999, koji je obično jedan od dva vodeća meseca u godini po obimu prodaje, prenosi Rojters.
Registracije novih vozila u martu 2019. činile su gotovo 20 odsto ukupnih godišnjih registracija.
U Britaniji je 1999. godine uvedeno pravilo da se nove registarske tablice izdaju dva puta godišnje, pri čemu je mart prvi mesec u godini kada se izdaju nove tablice.
Prodaja automobila u ovoj zemlji je u padu od 2016., kada je zabeležen njen rekordan rast.
U poslednjoj prognozi britanskog Udruženja proizvođača i prodavaca motornih vozila (SMMT), objavljenoj u januaru, bilo je procenjeno da će ukupna potražnja u celoj 2020. godini pasti za nešto više od 2,5 procenata, na 2,25 miliona automobila.
Izvor: Tanjug.rs