
27. aprila se navršilo 15 godina od kako je Veyron 16.4 postao prvi serijski automobil koji je premašio magičnu granicu od 400 km/h maksimalne brzine.
Pokretan W16 motorom zapremine 8 litara sa 4 turbo-kompresora, te ukupno 1.001 KS i 1.250 Nm, sedmostepenim DSG menjačem ovaj hiper-sportski automobil postigao je maksimalnu brzinu od 407 km/h. Inače, za ubrzanje do 100 km/h bilo mu je potrebno 2,5 s, do 200 km/h 7,3 s, a do 300 km/h stigao je za 16,7 sekundi.
Zanimljivo je i to da je na pojedinim merenjima Veyron dostizao 411, pa i 427 kilometara na čas, ali ova merenja nisu uzeta kao dovoljno precizna. U kokpitu, ta brzina nije mogla da bude prikazana na brzinomeru koji je pokazivao samo brzine od 300 km/h.
Nakon ovoga, Bugatti je nastavio da razvija projekat najbržeg serijskiog automobila, pa je u junu 2010. godine Veyron 16.4 Super Sport sa motorom od 1.200 KS dostigao je 431 km/h, a ta opsednutost brzinom nije ih napustila nikada.

Prošle godine je u igru uveden novi model Chiron pred kojim je bio zadatak da premaši brzinu od 300 milja na čas, odnosno 482,80 km/h. Posebno pripremljen Bugatti Chiron Super Sport 300+ je u tome i uspeo. Postignut je novi i još uvek aktuelni rekord od 490,484 km/h!
Izvor: Topspeed.rs
Foto: Bugatti