
Polovni električni automobili stari tri godine i sa, na primer, 45.000 kilometara trebalo bi da budu u istom cenovnom rangu, ali po istraživanjima nemačkog TUV-a razlike mogu da budu i do 450 evra i to ne zavisi od vizuelnog utiska nego o nečemu mnogo ozbiljnijem – stanju baterije.
U Nemačkoj se javljaju specijalizovane firme poput Twaicea, koje se pomoću posebnih softvera bave procenom stanja baterije. Upravo Twaice naglašava da na navedenoj kilometraži i starosti vozila razlike u kapacitetu baterije mogu da budu i do pet posto, a sve zavisi od vozačkog stila, punjenju baterija…
Preporučuje se da baterije punite od 15 do 90 posto, ili još bolje da auto spojite na punjač na 20 posto, a maknete ga s punjača kad je baterija na 80 posto – kako ne bi došlo do oštećenja. Agresivan vozački stil takođe ne deluje dobro na stanje baterije…
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Porsche